Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser RS 110 II (Zwart) Review

Tophatter 14 april 2013, 1.070 views

Sennheiser RS 110 II (Zwart)

Pluspunten

• bereik
  • styling

Minpunten

• hard, storend geluid in standby
  • draagcomfort

Ik heb deze koptelefoon nu een paar maanden en hoewel ik hem niet met tegenzin gebruik zou ik hem niet aanraden:
- als er een paar minuten geen geluid wordt doorgegeven komt er een hard, storend geluid doorheen en daar schrik je behoorlijk van;
- na langere tijd gaat de koptelefoon irriteren op je oorschelp
- geluid is niet slecht, maar zeker niet van hoge kwaliteit.

Is er dan niets goeds aan? Jawel, het bereik is namelijk erg goed. Ik heb veel last van storing in m'n huis en toch kan ik op de begane grond zijn en de zender op de zolder ontvangen.

Heb jij ook een Sennheiser RS 110 II (Zwart)?

Is dat een kort of constant aanhoudend geluid?
Heb je met verschillende bronnen getest (versterker, CD-speler, DVD-speler, miniset, smartphone, etc.)? M.a.w. komt dat vreemde geluid door de hoofdtelefoon zelf?
De ruis houdt aan en treedt op als de zender aan m'n PC is gekoppeld, maar ook bij m'n TV. Ik heb deze inmiddels klacht ook op andere internetfora gelezen.
The base unit of the RS 1XX headphones has an automatic shut-off which puts it in to stand-by when there is no sound going in to it. If the sound from the TV is too quiet for too long it thinks you have finished using it and switches off. The green LED on the base unit will go out when this happens. The red LED indicates charging and should only be lit or flashing when the headphones are on the hook, being re-charged.
Met andere woorden, na een x aantal minuten zonder signaal, schakelt het basis station de zender uit en zonder signaal geeft de koptelefoon de luide ruis, waarschijnlijk zodat het rf-spectrum niet 'onnodig vervuild' wordt, of als batterij besparing door je eraan te herinneren dat ze nog aanstaan.

Inderdaad erg nare 'feature' als je het voor je computer gebruikt, en niet constant muziek aan hebt staan. Ik vraag me af of er andere draadloze rf koptelefoons zijn die deze feature niet hebben.