Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio X1/00 (Zwart) Review

Quik 11 april 2013, 377 views

Philips Fidelio X1/00 (Zwart)

Pluspunten

• Hoog draagcomfort
  • Bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Nogal prijzig
  • Bas zou er iets meer uit mogen komen.

Bouwkwaliteit/Comfort
Bij het uitpakken van de hoofdtelefoon zat het meteen goed: de kwaliteit en manier van verpakken is echt super-goed. De hoofdtelefoon zelf ziet er ook knap uit en zit lekker op mijn hoofd.
De grote oorschelpen zorgen ervoor dat je oren helemaal in de schelp zitten en dat verhoogt toch wel het comfort. De verstelband zorgt, naar mijn mening, ook voor meer draagcomfort.

Het snoer is zeker lang genoeg en het is superhandig dat het met een 3mm-jack in de koptelefoon bevestigd kan worden. Op deze manier kan je ook gewoon een nieuw snoer aanschaffen als het om de één of andere reden stuk moest gaan.

Geluid
Qua geluidskwaliteit zit hij ongeveer op hetzelfde niveau als de Sennheiser headset die ik voordien gebruikte, de hogere tonen komen wel iets beter over maar de bas vind ikzelf iets minder.

Door het open design kan het voor mensen in de buurt wel storend zijn dat je naar muziek aan het luisteren bent. Ook komt er meer omgevingsgeluid door de muziek heen maar dat beschouw ik niet als een minpunt: het is zeer handig als je de bel nog kan horen :).

Al bij al een zeer goede hoofdtelefoon hoewel ik voor die prijs misschien net iets meer zou verwachten, vooral qua geluidskwaliteit.

Heb jij ook een Philips Fidelio X1/00 (Zwart)?