Specificaties Socket 2011 met Intel X79 chipset - Bekijk alle specificaties

Intel Desktop Board DX79TO Review

stealthgun 11 april 2013, laatste update op 11 april 2013, 509 views

Intel Desktop Board DX79TO

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar
  • Vormgeving
  • Overclockbaarheid

Minpunten

• Geen PS/2 Uitgang
  • Geen Digital Out

Layout Score: 4
Dit moederbord van Intel is het instap model in de serie, De TO versie heeft dan ook een karige audio output (geen digital bv).

De LGA 2011 socket ondersteund de Intel® Core™ i7 Extreme Edition processoren en de intel® Core™ i73820.

De laatste is de processor die ik zelf gebruik met dit moederbord en moet tevens gezien worden als een instap model. Snel genoeg maar met maar 4 cores inplaats van 6 of 8 wat bij de Extreme gebruikelijk is.

Layout
Het layout van het moederbord is overzichtelijk en heeft een mooi vorm gegeven koelblok voor het chipset.

Het enige wat ik een minder punt vindt, maar dit is een puur persoonlijke smaak is dat de SATA connectoren aan de zijkant zitten en niet recht op het moederbord, ik vond ze zelf wat moeilijk te bereiken vooral als je alle connectoren (er zijn er 6) wil gebruiken.

Wel heeft dit moederbord 2 interne connectoren van 6.0 Gb/s en 4 interne connectoren van 3.0 Gb/s.

verder heeft hij 2 PCI Express 3.0 x16 sloten, die SLI en CrossFire ondersteunen. Ingebouwde Intel 1Gbit Lan (Intel(R) 82579LM Gigabit). En een IR receiver en emitter.

Dit laatste is denk ik voor het ondersteunen van afstand bedieningen maar ik maak hier zelf geen gebruik van.

Extreme
Wat dit moederbord wel interessant maakt voor hardcore gamers is dat het is gebouwd om te kunnen overclocken, dit vindt je terug in het bios waar een hele sectie is gemaakt om voltages en kloksnelheden te kunnen regelen.

Intel heeft hierin iets gedaan wat ik nog niet eerder heb gezien in een bios, de wijzigen doe je niet zomaar maar je stelt ze in, en kan ze daarna live zetten. Maar dit kan je doen terwijl je je actuele waardes blijft zien zodat je weet wat er nu is, wat je wilt doen en wat je wijzigen inhouden.

Ideaal voor de overclockers die met een i7 willen werken.

Een prima instap model voor mensen die wel een goed moederbord willen hebben met een mogelijkheid om te kunnen overclocken maar die toch bescheiden willen zijn in het geld wat ze uitgeven. En kunnen leven zonder digital out van je audio.

Heb jij ook een Intel Desktop Board DX79TO?