Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio L1 (Zwart) Review

Denhomer 10 april 2013, 395 views

Philips Fidelio L1 (Zwart)

Pluspunten

• Comfortabel
  • Mooi, vol geluid

Minpunten

• Groot om mee te nemen
  • Prijzig

Ik heb gekozen voor het L1 model omdat ik graag naar muziek luister op verschillende plekken. De X1 leek me meer een thuisgebruik model.
Toen ik de headphones ontvangen heb, was het eerste wat opviel, dat het in een grote doos zat, en dan vraag je je af of dit wel handig wordt om mee te nemen... maar bij het openmaken merk je direct dat dit meespeelt in de luxe van dit apparaat. Alles ziet er luxueus en stevig uit.
De headphones bestaat uit mat en geborsteld metaal, met leder voor de afwerking.
De kabels zijn voorzien van goudkleurige contacten en omwikkeld met textiel, dit geeft de kabel een beetje extra stijfheid en zorgt ervoor dat hij niet in de knoop geraakt. De headphones wordt geleverd met 2 kabels om te verbinden aan je versterker, computer, gsm of mp3 speler. 1 van de 2 kabels is zelfs voorzien van een inline remote die werkt bij mobile toestellen. Ik heb de 2 kabels aan elkaar gekoppeld om meer bewegingsvrijheid te hebben bij het gebruik van de headphones aan de computer.
Als je de headphones opzet, merk je dat er direct een hele hoop geluid wordt buitengesloten, door de goede pasvorm van de oorkussens. Deze sluiten goed aan, maar zorgen niet voor teveel druk, iets waar ik als brildrager snel last van kan hebben. Ook de hoofdband zit erg comfortabel, ook voor langere periodes.
Het geluid dat geproduceerd wordt is een mooi vol geluid met veel detail, mede door de goede afsluiting van geluiden van buitenaf. De hoeveelheid geluid die naar buiten komt voor de omstaanders valt beter mee dan je zou verwachten van deze headphones met zijn open achterkant; zelfs bij een stevig volume hoor je amper iets van geluid weglekken.
De dag na ontvangst heb ik de headphones meegenomen naar het werk. Philips voorziet een handig tasje waarin de headphones en kabels kunnen worden meegenomen. De oorschelpen kunnen 90 graden draaien zodat het toestel platter is, en makkelijker mee te nemen.
Toen ik vertelde dat ik de headphones had ontvangen wou iedereen hem direct eens testen. De muziekkeuzes lopen nogal erg uit elkaar op het werk, van heavy metal tot klassieke muziek, en een enkele collega is wel een redelijke audiofiel. Iedereen vond het een prachtig toestel qua looks en geluid. Sommigen vroegen zelfs of ik hem nog terug moest hebben... tuurlijk!
Als iemand anders de headphones gebruikt heeft is het makkelijk om de hoofdband terug af te passen aan je eigen hoofd door de markeringen aan de binnenzijde. Hier staan enkele cijfers die je laten zien hoever je de hoofdband uittrekt.
De enige opmerking was dat het toestel wel een stevig prijskaartje heeft. Maar dat valt nog te slikken als het iets betreft wat je toch meerdere uren per dag op je oren hebt met deze afwerking, comfort en kwaliteit.

Heb jij ook een Philips Fidelio L1 (Zwart)?