Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio m1 (Zwart) Review

rg-mohwa 8 april 2013, 725 views

Philips Fidelio m1 (Zwart)

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • koppelbare kabeltjes

Minpunten

• Zwaar
  • Mensen kunnen redelijk snel meeluisteren
  • Niet echt compact.

Normaal luister ik altijd naar muziek via de Sennheiser PMX 60 Dit is een neckband koptelefoon, en omdat ik vaak aan het werk ben luister ik dan met 1 schelp zodat ik mijn collega's nog kan horen via mijn andere oor.

Het geluid
van de Sennheiser weet ik dat er geen supergeluid in zit maar ik nam er altijd genoegen mee. Toen ik de Philips voor het eerst op mijn hoofd zetten wist ik niet wat ik meemaakte. Wat ik vol en zuiver geluid. na wat luisteren van wat muziek viel mij op dat ik ineens veel meer hoorde in de nummers dan ik altijd gedaan heb, ineens hoorde ik bij wijze van de snaren aangeslagen worden. dus voor mij is de geluidskwaliteit van deze koptelefoon uitstekend.

Bouwkwaliteit en afwerking
De koptelefoon ziet er mooi en discreet uit (niet zo schreeuwerig zoals bijvoorbeeld Beats Audio) Wat ik jammer vind is dat philips ervoor heeft gekozen de kabel toch iets uit de koptelefoon te laten komen zodat je deze met de een losse jackkabel kan aansluiten. hier vind ik de keuze van beats beter. omdat er nu vaak een jackaansluiting tegen je kin aanzit.
De koptelefoon sluit wel goed af en zorgt ervoor dat de omgevingsgeluiden bijna helemaal verdwijnen. om dit te bereiken drukken de schelpen wel erg stevig tegen je oren aan. (waardoor er na +- een half uur luisteren mijn oren beginnen te zweten...).
Ook is het vrijwel onmogelijk om maar met 1 schelp te luisteren omdat de koptelefoon gewoon te stug is om deze naast je oor te plaatsen.

Waar ik nog wel last van heb is als je het volume stevig opendraait dat iedereen in je omgeving kan meegenieten van je geluid. dit vind ik toch erg vervelend.

Ik vind het een zeer mooie koptelefoon met een prachtig geluid erin. Alleen zou ik hem voor de prijs van +- 135 euro laten liggen en kijken naar alternative. zelf zou ik ook een over-ear koptelefoon willen hebben. Maar als je op zoek bent naar een goede stevige On-ear koptelefoon kan ik je deze zeker aanraden.

Heb jij ook een Philips Fidelio m1 (Zwart)?