CM Storm Trooper (Closed) Review

Falqoon 5 april 2013, 1.825 views

CM Storm Trooper (Closed)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Mogelijkheden met drive-bays
  • Koeling
  • Grootte
  • Heel ruimtelijk
  • Zwarte afwerking binnenin
  • Duurzaam

Minpunten

• Het enige negatieve wat ik mij kan bedenken is dat voor sommige misschien de prijs iets te hoog is.

Bij deze een review over de prachtige CM Storm Trooper van Cooler Master.
De CM Storm Trooper is een Big Tower van op het moment van schrijven het goedkoopst te verkrijgen voor §122,95.

Verpakking
De CM Storm Trooper word degelijk verpakt in een zeer mooi bedrukte doos. De Trooper is dan ook perfect overgekomen per koerier.

Uiterlijk:
De CM Storm Trooper is stijlvol, heel stijlvol, en heeft niet al te veel poespas en is daardoor een ontzettend stoere kast.

Voorkant:
De Trooper heeft 9 plaatsen voor drive-bays aan de voorkant, echter zijn drie van deze drive-bays altijd voor de voorkant, de andere 6 kunnen per 3 aangegeven worden hoe zij georiŽnteerd moeten worden. Deze kunnen wel gebruikt worden als naar voor als wijzend naar de zijkant. Dit maakt de Trooper heel erg dynamisch. De drivebays worden afgesloten doormiddel van 9 frontjes die je met een knijpbeweging uit de Trooper kunt verwijderen. De frontjes voelen en zien er erg duurzaam uit, ook zoals bij de rest van de roosters in de kast is het afgewerkt met zeer mooi honeycomb mesh.
Ook bezit de voorkant een external hdd reader welke X-DOCK genoemd word door Cooler Master, dit kan soms heel erg handig zijn.

Zijkant:
De Trooper komt standaard niet met windows, echter is zijn de zijkanten nog altijd heel erg strak door de luchtroosters met heel mooi afgewerkt honeycomb mesh ervoor. Het zijpaneel bied ook plaats voor twee 120mm fans voor extra koeling. Het zijpaneel zelf voelt ook goed en stevig aan, en dit is zeker een pluspunt.

Bovenkant:
De bovenkant van de Trooper vind ik ťťn van de stoerste dingen aan de kast, het luchtrooster ziet er echt super gaaf uit en ook het embleem van de Trooper staat heel erg goed. Ook is er niet bezuinigd op de bediening. Er is een mooie grote aan/uitknop te vinden elke oplicht met het CM Storm logo wanneer de computer aan staat en beschikken we over een ingebouwde fancontroller + een aan/uit knop voor de fan verlichting zodat je zelf de keuze kunt maken of de fans rood verlichten of niet.
Qua front-aansluitingen vinden heeft de kast:
- 2x USB 3.0
- 2x USB 2.0
- Headphone/Microphone jack (3,5MM)
- eSATA
Ook als je veel naar lanparties gaat of je de kast vaak verplaatst vinden we een handige handgreep boven aan op de kast die zeer stevig is om de computer iets makkelijker te verplaatsen, al blijft het natuurlijk wel een redelijk zware kast.

Over naar de binnenkant.
Zoals ik net al gezegd heb kun je eventueel ook 6 interne 5.25” drive-bays hebben als je de oriŽntatie hiervan veranderd. De onderste 6 drive-bays zijn standaard gevuld met 2 kooien die de 3 drive-bays omtoveren naar 4 3,5” hdd bays. Als de kooien verwijderd worden behoud je gewoon de 5,25” drive-bays.

Als we kijken naar de layout waar het moederbord op geschroefd word zien we dat er plaats geboden word voor een micro-atx bord, een atx-bord maar ook een e-atx bord! En dan nog is er genoeg ruimte over, dus even een CPU koeler verwisselen is veruit geen probleem bij deze kast!

Ook is er goed nagedacht over de cable management en zijn de meeste gaten afgedekt met een rubbere cover waar de kabels doorheen kunnen, zo word alles netjes afgedekt.

De binnenkant is helemaal mooi zwart van binnen en doet dus ook erg luxe aan.

Qua ventilators worden er standaard vier meegeleverd, we vinden een:
- 1x 200mm (bovenkant)
- 1x 140mm (achterkant)
- 2x 120mm (voor of zijkant, licht aan de oriŽntatie van de 3 naar 4 kooi module)

Conclusie:
Al met al is dit een heel erg mooie kast waarvan menig hardware liefhebber’s hart sneller van gaat kloppen. Het mooie uiterlijk en zeer functionele opties die de Trooper bied maakt dit een perfecte case op heel veel fronten!
Zoek je een big tower case dan is deze uitermate geschikt en haal je hiermee een top case in huis qua uiterlijk, duurzaamheid en functies.

Heb jij ook een CM Storm Trooper (Closed)?

Een zeer beknopte review, maar zeker genoeg om mij een oordeel te doen vellen.
Ik moet wel zeggen dat er wel weinig foto's zijn toegevoegd. Al moet ik wel zeggen dat de aanwezige foto's wel uit mooie hoeken zijn genomen.
Hartstikke bedankt voor het vermelden van jouw bevindingen!
Als je iets mist of ergens graag antwoord op wilt hebben over de case kun je je vraag eventueel stellen :)
Leuk dat je mij die kans aanbiedt!
Ik vroeg mij af of de kast makkelijk is op te tillen. Is er bekend hoe veel de hendel aan kan?
Ik heb vernomen dat hij 14kg weegt, aangezien ik er heel wat in ga zetten, lijkt het mij logisch dat de kast alleen maar zwaarder gaat worden en daarmee lastiger wordt om mee te nemen.

Dan heb ik nog 1 vraag: 'Hoe breed is de ruimte om de kabels in op te bergen?'
Ik heb namelijk een paar sleeved extension cables die toch vrij veel ruimte innemen achterin.
hij is inderdaad best wel zwaar om op te tillen, ik raad het ook niet aan om er lange stukken mee te gaan lopen, en over de ruimte voor kabels dat is ongeveer 3 Š 4 cm
Biedt deze kast ook ruimte voor een waterkoeling met 2x 120 mm fansen een lengte van 28 cm?
Hi Robin,

Bied de kast ruimte? Jazeker, het is een full atx tower.

Maar passen doet het standaard niet. Je zult het dus zelf passend moeten maken en de kast dus iets moeten modden.
Hi Falqoon.
Bedankt voor je antwoord.
Had zoiets al wel verwacht. Maar toch zijn er vaak kasten met te veel toeters en bellen erin waardoor het soms net niet past.
Maar weet het nu in ieder geval zeker.
Nog ff een vraagje: is het ook mogelijk om boven in een 240 mm radiator met 2 120 mm fan onder in te bouwen en daar boven ook 2 120 mm fans zonder het handvat aan te hoeven passen? Of moet je hem daar ook voor modden?
Poeh, het is een tijd geleden dat ik deze review heb geschreven - ik zal mijn best doen wat herinneringen op te halen.

De fans aan de zij of voorkant hebben een rode led, maar zijn niet heel zwaar verlicht - redelijk subtiel, zijn best mooie dingen voor led fans.

Je kunt problemen hebben met de kabels van een voeding, standaard komt de 8 pin cpu kabel er niet bij achter het moederbord, maar als ik het me goed herinner zat er een verloop bij voor de 8pin cpu om hem iets langer te maken, op deze manier kan hij wel achter het mobo tray langs.

In het sidepanel kan je volgens mij geen fans zetten - al kan je dit natuurlijk vrij makkelijk modden, we zitten op tweakers, toch :). Daarbij moet ik wel zeggen, het is een grote kast en er is voldoende ruimte om een keurige airflow te maken in de kast en het is dus niet nodig om een fan in het zijpaneel te zetten.

Meer informatie van Coolermaster zelf: http://www.cmstore.eu/

Ciao!
Thx voor de snelle reactie!

Ik vind het overigens eigenlijk best zonde om in een (voor mij dure) kast te gaan modden, ook al ben ik een tweaker ;) Ik wilde eigenlijk (als het kan) een fan in het sidepanel plaatsen vanwege de LED's, maar dan koop ik maar een LED-strip, ziet er (misschien) nog mooier uit ook en ik heb geen extra lawaai. Qua airflow ga ik me geen zorgen maken omdat er al 4 (!) fans zijn meegeleverd. Welke voeding heb jij gebruikt, en kan je ook alle kabels makkelijk kwijt aan de achterkant???

Groeten,

pwillemske
Sorry van mijn late reactie!

Zoals wesley groen aangeeft, is hij redelijk zwaar. Dat neemt niet weg dat hij door het handvat een stuk makkelijker te dragen is, zonder handvat word het een stuk moeilijker. De ruimte voor de kabels is genoeg, zoals wesley groen ook aangeeft zo'n 3 tot 4 cm in de brede stukken en zo'n 2 cm in de smalle stukken. Geen probleem voor cable management dus!
Ik wil waarschijnlijk deze kast kopen, maar eerst nog een paar vraagjes:
Zijn die fans die aan de zij-of voorkant zitten LED??
Zijn de kabels (van een standaard voeding) lang genoeg of is de kast dusdanig groot dat de kabels door de kast moeten bungelen??
Kun je in het paneel (in dat naar buiten stekende gedeelte) ook fan(s) plaatsen??

Alvast bedankt ;)
Ok, allebei hartstikke bedankt voor de informatie!
No problemo!

Leds inderdaad aanbrengen met een ledstrip, veel beter. Niet onnodig fans inzetten welke de flow verstoren.

Ik heb destijds een Silent Pro M2 1000W gebruikt. Kabels kun je goed kwijt.
Wat een kast _/-\o_

Ben sinds vandaag ook een trotse eigenaar! :)

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 9 december 2015 23:16]