Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) Review

7Jellow7 3 april 2013, laatste update op 3 mei 2013, 3.614 views

Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

Pluspunten

• Stabiel
  • Licht
  • Extra knoppen voor media
  • Compact

Minpunten

• Geen

Dit toetsenbord had ik aangeschaft voor mijn HTPC die functioneert als een mediaspeler. Hier draait XBMC op en naast de remote app leek een toetsenbord met touchpad ook wel handig. In de pricewatch maakte gelijk de logitech K400 een goede indruk, dus die kocht ik maar.

Bij het toetsenbord krijg je een microadapter en een verlengstuk die het bereik zou moeten verbeteren. Omdat we hier op zo'n 5 meter afstand tv zitten te kijken, heb ik maar dat verlengstukje erbij opgezet. Dan is de adapter in plaats van een halve centimeter 3 4 centimeter lang.

Het toetsenbord is erg licht, wat het makkelijk maakt om bijvoorbeeld met n hand vast te houden. Ook heeft het een erg aangenaam uiterlijk, simpel zonder onnodige frutseltjes. Hij heeft wel een paar nuttige knoppen als het op media aankomt, zoals een play en forward knop en knoppen om het geluid mee te veranderen (al gebruik ik hier mijn versterker voor).

Ook is hij zeer stabiel. Ik gebruik het nu al 4 maanden geloof ik en heb er nooit problemen mee gehad. Verliest nooit verbinding, reageert snel en breekt ook niet. Heb het toetsenbord nu al een paar keer laten vallen (weet niet hoe dat steeds gebeurt 8)7 ) maar je ziet er helemaal niks van. Hij voelt niet superstevig, maar kan dus wel tegen een stootje.

Kortom, top apparaat. Ideaal voor de HTPC. Het biedt niet veel extra's, maar voor 30 euro moet je ook niet heel veel verwachten.

Heb jij ook een Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)?

Heb deze ook onlangs aangeschaft en het ding werkt ook perfect op de Xtreamer Sidewinder3 en de Samsung ES6500 plasma. Prima apparaat voor een schappelijke prijs.
scroll doormiddel van multi touch op touchpad :)
Dankjewel! Jij hebt mijn enige nadeel laten verdwijnen.
Medetweakers, heb hem ook, maar hoe zit het bij jullie met bereik? Met de range extender werkt hij op 2 meter nog niet goed... Ervaring mee?
Werkt dit toetsenbord ook op een tablet (iPad4)?
If so, wat doet het touchpad dan? Alleen de scroll-functie?