Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio X1/00 (Zwart) Review

remmstein 31 maart 2013, 515 views

Philips Fidelio X1/00 (Zwart)

Pluspunten

• Geluid, bouwkwaliteit, design

Minpunten

• warme oren, niet draadloos.

Wat ben ik blij dat ik deze hoofdtelefoon mag testen. Qua prijs zou ik namelijk op voorhand deze koptelefoon niet aanschaffen. Maar de geluidskwaliteit is zo overtuigend. Ik sluit hem overal op aan waar het maar kan, telefoon, tablet, tv, muziekinstallatie. Wat ik de beste kwaliteit vindt is de scheiding van de instrumenten. Je hoort ieder kraakje of piepje. Luister verschillende muziek, van jazz tot metal. maar overal de zelfde ervaring.
Natuurlijk is de bouwkwaliteit ook belangrijk. Zeker voor iuemand als ik die niet altijd even handig is. Maar dat zit goed in elkaar. Hij zit goed en stevig in elkaar. Doordat de snoer los te halen is van de hoofdtelefoon loop je ook niet het risico met opbergen dat op die plek de snoer gaat slijten. Iets wat bij een vast snoer wel gebeurd. ook de hoofdband is stevig en voelt aan alsof hij bij langdurig gebruik niet achteruit zal gaan.
Naast het geluid en bouwkwalitiet is het comfort ook belangrijk en dat is wel in orde. Helemaal tevreden bent ik niet. Me oren passen goed erin, maar als ik ze lang draag dan krijg ik toch wel hele warmen oren. Das best fijn als je naar buiten gaat, maar de x1 is voor thuis gebruik. Dat wordt ook verraden door de lange snoer. er zit wel een fijne clip bij om de snoer te bundelen, maar de lengte is niet altijd even fijn. MEt alle draadloze toepassingen die er tegenwoordig zijn is dat toch wat ik mis. het draadloos gebruik. Met iets minder warme oren en draadloos zou hij 5 sterren krijgen. Maar wil hem toch zeker wel aanraden om te kopen als je een hoofdtelefoon zoekt voor thuis die bijna het perfecte geluid produceert.

• asus vivio smart tab
  • basgitaar
  • samsung galaxy note
  • samung tv

Heb jij ook een Philips Fidelio X1/00 (Zwart)?