Specificaties Single core @ 2GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon XP 2400+ (S-A, 2.0GHz, 256KB, 266MHz FSB, 68W) Review

Moleman 6 juli 2007, 1.310 views

AMD Athlon XP 2400+ (S-A, 2.0GHz, 256KB, 266MHz FSB, 68W)

Pluspunten

• stabiel
  • zeer acceptabele warmteproductie

Minpunten

• niet echt overklokbaar (zit ik persoonlijk niet zo mee)
  • krijgt met de nieuwste generatie games toch wat last van ouderdom

Ik heb deze processor nu al bijna drie jaar in mijn systeem zitten en ben er nog steeds zeer tevreden over. Mijn keus viel op deze processor omdat het maximale was wat mijn toenmalige moederbord aan kon. Sindsdien heb ik er met veel plezier mee gewerkt. Hij doet netjes wat hij moet doen en produceert daarbij niet teveel warmte. Klokt met normale lucht koeling (Zalman CNPS6000Cu) niet echt goed over, maar daar zit ik persoonlijk niet zo mee. Hij zit in mijn algemene werkstation, dat gebruikt wordt voor e-mail, internet, tekstverwerking, DTP'en, gamen, een beetje video- en audiobewerking, muziek luisteren en video'tjes kijken. Hij wordt dus veelzijdig gebruikt en kan eigenlijk alles nog goed doen, hoewel je met de nieuwste spellen toch merkt dat hij wat ouder wordt. Hij draait op standaard snelheid zeer stabiel. Ik heb er nooit problemen mee gehad, hoewel hij al met zijn derde moederbord bezig is (wilde wat extra features op het moederbord).

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2400+ (S-A, 2.0GHz, 256KB, 266MHz FSB, 68W)?

Dat jouw cpu niet echt overclockbaar is ligt dan echt niet aan je cpu maar meer aan je mobo denk ik.
Mijn 2200+ haalt ruim 2200 mhz met een spire whisperrock4 koeling zonder problemen.(temps rond de 45 graden stressed)
Of je stabiel nou onder positieve eigenschappen moet zetten.. Lijkt me wel een impliciete eigenschap als je een CPU koopt :D
Wat voor moederbord/geheugen/voeding gebruik je? Het lijkt me namelijk sterk dat een 2400+ niet wil oc'en met zo'n kanonkoeler erop hoor.
Wat is nu precies het nut van een product survey van een product wat al lang en breed niet meer in de winkel te krijgen is?
Een product survey is een product survey. Het is geen 'best buyers guide'. Daarnaast kan iemand zoiets eventueel 2e hands op de kop tikken en zich afvragen of hij daar wel een goede koop mee doet.