ICIDU Wireless PCI-E Card 150N Review

SuperNull 27 maart 2013, 1.126 views

ICIDU Wireless PCI-E Card 150N

Pluspunten

• Perfecte Linux support (als je de Atheros versie te pakken hebt i.e.g.)
  • Kleine PCB, dus geen airflow belemmering
  • Lekker goedkoop

Minpunten

- Intro -
WiFi apparatuur fabrikanten hebben de gewoonte om (a) niet te vermelden welke chip ze gebruiken en (b) zomaar van chip te wisselen zonder het product anders te benoemen. Dit is zeer frustrerend voor Linux gebruikers omdat je dus nooit van tevoren weet hoeveel moeite het gaat kosten om een bepaald stuk WiFi hardware goed aan de praat te krijgen.
Voor mij zat in deze kaart een Atheros AR9285 chip wat heel goed uitpakte.

- OS Support -
De Atheros AR9285 werd gelijk goed opgepikt door de ath9k driver in Ubuntu. Ik ben dus een hele blije pinguļn die helemaal niets extra's hoefde te installeren of uit te gaan zoeken.
Toen Ik Windows7 opstartte gebeurde er het zelfde als met Ubuntu. De chip werd automatisch herkent en er was al een standaard driver (van Microsoft) aanwezig waardoor de boel direct werkte.

- Overig -
Verder was het voor mij goed dat het PCB plaatje zo klein is. Het ding zit nu vlak onder mijn videokaart, maar aangezien het de ventilator niet in de weg zit is dat geen probleem.

Over prestaties kan ik helaas niets zeggen. Ik heb dit ding vandaag gekocht en heb geen tests gedaan ofzo.

Heb jij ook een ICIDU Wireless PCI-E Card 150N?