Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) Review

thegve 28 april 2005, 624 views

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Installatiegemak
  • Voeding

Minpunten

• Constructie
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Kwaliteit voeding Score: 4
Bouwkwaliteit en afwerking: De frontaansluitingen voor audio/microfoon/usb zijn gemaakt op een zeer gammel gemonteerd plaatje. Inmiddels geeft de audioaansluiting alleen nog mono geluid, de andere aansluitingen veren helemaal mee als je ze beweegt. De blauwe ledjes aan de voorkant zijn verder veels te vel om chique te zijn, en het klepje voelt ook goedkoop/veels te licht aan.

Inbouwmogelijkheden: Voor een normaal systeem zitten er voldoende (3x 5.25 intern, 1x 3.25 extern en (zit er nu even niet bij, kan ik even mis hebben) 5 3.25" intern. Doordat het zijpaneel achter het moederbord uit een stuk is met de bovenkant, en dit allemaal niet te verwijderen is, is het wegwerken van kabels achter de backplate niet te doen. Overbodige (voedings) kabels heb ik in een vrij 5.25" slot weg moeten werken.

Koelingsmogelijkheden: 2x 120mm ruimte waarvan 1 voorgeinstalleerd(inmiddels ook vervangen door een zalman). Voor een gemiddeld systeem ruim voldoende. Ben niet zo into waterkoeling maar er lijkt me krap ruimte voor, maar misschien net te doen, bigtowers zijn hier in mijn ogen zowieso geschikter voor.

Vormgeving: Vind ik mooi, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die de pianolak wat minder vinden. Het klepje voor de front aansluitingen is wat kitscherig.

Installatiegemak: Zijwaards geplaatste interne 3.35" aansluitingen. Deurtje met een handvat eraan. Alle externe aansluitingen met rails. Installeren ging prima.

Kwaliteit van voeding: Mooie truepower voeding, de vorige (uit mn oude sweex) van 400w kon mn pc niet echt trekken, maar deze heeft er geen problemen mee, lekker stabiel. Geluid vind ik nog wat aan de hoge kant.

Prijs: Voor deze prijs vind ik het nog wat tegenvallen.

Algemene conclusie: Een hele redelijke kast, met zijn slechte punten, maar heeft ook zeker goede punten. Kijk eens rond en kijk wat je aanspreekt. Ik kies voor mijn volgende kast zeker een andere, want vind zijn nadelen toch te groot.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)?

Goede review.

Ik heb dezelfde kast en ben het grotendeels me je eens. Vooral dat frontpaneeltje vond ik een flinke afknapper. Dat had Antec best wat beter kunnen afwerken.
Ik heb dezelfde kast in gebruik als thuisserver en ben er goed te spreken over. Het frontpaneel is inderdaad wel erg bagger. Maar op de voorkant na vind ik de bouwkwalitiet verder gewoon goed.