Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio L1 (Zwart) Review

liesebees 25 maart 2013, 700 views

Philips Fidelio L1 (Zwart)

Pluspunten

• geluidloos buiten de schelpen
  • geluidskwaliteit
  • koppelbare kabeltjes
  • stabiele comfortabele oorschelpen
  • bediening aan de kabel

Minpunten

• bas klinkt minder door en is slecht in te stellen als je luistert via een Windows applicatie
  • vrij robuust
  • vrij prijzig
  • geen geluidsrem

Na 3 jaar op de werkvloer gezeten te hebben met simpele in-ear oortjes de kans gekregen om deze Fidelio L1 te mogen ervaren. Wat een verademing! Het grote voordeel van de hoofdtelefoon is dat je hem niet luid hoeft te zetten om toch een perfect geluid te hebben, wat op de werkvloer echt belangrijk is.

Geluid
Geluidskwaliteit is enorm goed en zuiver, mede dankzij de High Definition neodymium-luidsprekerdrivers. Elke nuance wordt mooi weergegeven en de subtiliteit van vb jazz komt er perfect mee tot zijn recht. Het geluid komt op een 'natuurlijke' manier op je af. Er is geen sprake van een gesloten-doos geluid, zoals bij de oortjes.
De bas klinkt wel minder door dan met de oude oortjes en het lukt me niet om die via een Windows applicatie juist ingeregeld te krijgen. Met een Apple applicatie (Ipad) lukt het wel.

Design en comfort
De vormgeving is zeer elegant en mooi, de oorschelpen zitten uiterst comfortabel en blijven goed op het hoofd zitten. Alles is tot de puntjes afstelbaar op je eigen hoofd, wat de hoofdtelefoon ook erg praktisch in gebruik maakt. De over-ear hoofdschelpen zitten lekker, ook voor langere tijd. De hele hoofdtelefoon is gemaakt van duurzame materialen en blijft toch licht genoeg in gewicht om lang op te kunnen houden. Toch kan lezen met de hoofdtelefoon een probleem geven omdat hij de neiging heeft naar voor te schuiven als je het hoofd buigt.
De 2 kortere maar koppelbare draadjes zijn een plus, net als de bediening in de kabel.

Interactie met de omgeving

Ondanks dat het over-ear desing half-open is, is voor de omstaanders is de Fidelio L1 een verademing. Er komt geen geluid door de oorschelpen, de isolatie is tip-top. Zelfs van de ergste bas is niets te merken als mijn man bij aan de tafel zit.
De geluidsisolatie voor omgevingslawaai is ook zeker meer dan voldoende. Wel had er voor die prijs een geluidrem in mogen zitten.

Werkt perfect in combinatie met de IPad, maar ook met de HTC smartphone en zelfs met de TV, hoewel de draad wel een beetje kort is om in combinatie met de TV te gebruiken.

Heb jij ook een Philips Fidelio L1 (Zwart)?

Had je bij de HTC Desire X geen problemen met de functionaliteit van de afstandsbediening in de kabel? Vaak hebben koptelefoons die ontworpen zijn voor Apple problemen met compatibiliteit met niet-Apple producten. Bijvoorbeeld dat de volumeregelaar in de kabel niet werkt (maar wel gewoon op de telefoon zelf).
ik heb de afstandsbediening eerlijk gezegd gewoon niet geprobeerd in combinatie met de HTC... er staat duidelijk bij de die Apple compatibel is en aangezien HTC niet Apple is, was ik er gewoon van uitgegaan dat die niet zou werken. Ik zal het straks eens proberen, ik hou je op de hoogte!
Gisterenavond geprobeerd en de afstandsbediening aan de kabel doet niets in combinatie met de HTC of een gewone pc. Werkt dus idd enkel met apple, zoals aangegeven.