Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB) Review

jeroen-nl1Newbie 22 maart 2013, 944 views

Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB)

Pluspunten

• heel veel performance in een ''klein'' (vooral dun) en licht apparaat.
  • mooiste display dat ik ooit gezien heb
  • fijn en duidelijk os
  • goed touchpad
  • backlit toetsenbord

Minpunten

• fragiel beeldscherm
  • weinig apps die retina volledig ondersteunen
  • duur
  • weinig schijfruimte

Ik heb mijn mac met retina nu meer dan een half jaar, En hij bevalt normaal gesproken prima. Ik gebruik het niet alleen als prive computer maar ook voor het modelleren van voorwerpen in inventor. Dit gaat super vloeiend en heb daar nog zelden problemen mee gehad. Wel heb ik veel problemen gehad met het scherm. Ik ben in het totaal 3keer naar een apple care center moeten gaan voor dode pixels in het scherm. Maar nu denk ik eindelijk een goed scherm te hebben deze gaat nu al bijna 3 maanden mee:). Wel is het jammer dat deze computer zo duur is en je de harde schijf niet kan uitbreiden. 250GB is dan ook een beetje weinig als je ook nog een windows partitie wil maken.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB)?

eej jeroen,

ik ben op dit moment ook aan het kijken naar een macbook pro. Om precies te zijn voor precies dezelfde toepassing inventor aangevuld met 3d max. Nu vroeg ik mij precies af wat voor specs in jou book zitten en wat jou precieze ervaringen zijn met betrekking tot inventor. welke versie gebruik je bijvoorbeeld? en zijn het grote assemblees? en rendeer je ook wel eens afbeeldingen naar foto's en of filmpjes? en hoe gaat dit dan bv icm je videocard? en zijn er met betrekking tot inventor die nog net iets beter hadden gekund? maak je bivoorbeeld gebruik van een 3d muis? en of een tweede scherm?

ik ben heel erg benieuwd.

alvast erg bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,
Bas Buijk
Hey Bas,

Met inventor doe ik tegenwoordig niet bijzonder veel meer. Omdat ik de versie die ik voor school kon gebruiken was beeindigd. Maar tegenwoordig gebruik ik sollidworks op windows via bootcamp. Wat ik erover te zeggen heb? Super snel, alles. het openen van documenten het randeren, alles. Ook geen problemen met de videokaart (nvidia is ook niet echt kinderachtig). Maar de grootste dingen die ik maak die bestaan meestal uit zo'n 20 parts. Niet super groot dus. Ik maak ook geen gebruik van een 3d muis, of wat dan ook. Een 2e scherm bij dit scherm is voor mac echt niet aan te raden, maar als je in windows zit werkt t ideaal.

Kortom, met deze laptop komt het hoe dan ook goed als je hem neemt voor modeleren, je kan zelfs goedkoper zitten als je dat zou willen.