Sony PlayStation Portable E1000 Zwart Review

Sup4rdurt 19 maart 2013, laatste update op 19 maart 2013, 1.416 views

Sony PlayStation Portable E1000 Zwart

Pluspunten

• Groot en helder scherm.
  • Goed geluid. Zowel door de ingebouwde speaker als door een aangesloten headphone (getest met de Sony MDR-V500)
  • Breed aanbod aan (goedkope) spellen. Vooral tweedehands is er erg veel voor weinig.
  • Netwerk gerelateerde items in het XMB menu zijn verwijderd. Deze kun je toch niet gebruiken

Minpunten

• Je weet dit als het goed is al wanneer je de PSP E1000 koopt maar er zit dus geen WiFi op. Nu speel ik zelf op de PSP toch geen multiplayer games en is de browser op de PSP echt om te huilen maar toch kan het soms als een gemis voelen al is het alleen al omdat je niet even lekker door de PSN Store kunt browsen.
  • Heeft maar ťťn speaker (via een aangesloten koptelefoon natuurlijk wel stereo). Ondanks dat toch best goed geluid.
  • Voelt wat groot aan in het begin (dik vooral). Hier ben ik nog steeds niet helemaal aan gewend.
  • Batterij is lastiger te vervangen dan bij de PSP 1000/2000/3000

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 4
Multimedia Score: 5
Aangezien ik binnenkort verhuis en daarvoor 2 uur per dag in de trein zit leek het me wel meerwaarde hebben om weer een Playstation Portable (PSP) te kopen. In het verleden heb ik een PSP 2000 gehad en toen weer verkocht omdat ik hem niet veel meer gebruikte. Zelf speel ik maar een handvol games op de PSP; Vector TD, Where's My Heart? en flOw. Ik gebruik hem dan ook vooral op muziek mee te maken (LGPT) waar je overigens wel onofficiŽle firmware voor nodig hebt (ga ik verder niet op in). PSP is overigens gekocht met FIFA 13.

Geen WiFi
Door het ontbreken van WiFi ben je dus genoodzaakt om spellen uit de PSN Store via je PS3 of via de (Windows) PC met Media Go op de E1000 te zetten. Op de PS3 gaat dit gemakkelijk; je download de spellen eerst op je PS3 en kopiŽerd ze vervolgens naar de PSP.
Media Go is wat omslachtiger maar komt eigenlijk op hetzelfde neer; eerst downloaden naar je PC. Daarna naar je PSP kopiŽren. De E1000 ondersteund ook UMD schijven en het slot daarvan is in tegenstelling tot de PSP 2000 de gehele achterkant.

Vormgeving en bouwkwaliteit
De PSP lag in het begin wat onwennig in de hand; hij is vrij dik en dat stoorde mij wel enigzins. Dit is wel minder geworden. Heb er op het moment niet zoveel last meer van. Zwaar is hij ook niet wat voor mij een pluspunt is.
Het matte plastic oogt mooi (vindt ik) en voelt goed aan.

Besturing
Het enige nadeel wat ik ervaren heb, is tijdens het spelen van flOw (besturing met de analog stick) ik erg last kreeg van mijn duim. Dit zal met de overige PSP's ook wel zijn maar prettig is het niet.

Overal genomen ben ik erg blij met de PSP en de minpunten spelen bij mij nauwelijks.

Heb jij ook een Sony PlayStation Portable E1000 Zwart?