be quiet! SFX Power 300 Watt Review

The Legend 18 maart 2013, laatste update op 8 april 2013, 1.338 views

be quiet! SFX Power 300 Watt

Pluspunten

• Vrij stil

Minpunten

• Had nog stiller gemogen
  • Had een 120mm fan niet gepast?

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
UPDATE:

Onderstaande review is gemaakt n.a.v. een model dat binnen 1,5 maand defect was. Uiteraard was ik hier niet tevreden over. De voeding is defect verklaard door de leverancier en zonder problemen vervangen.

Mijn ervaring met het nieuwe model is veel beter. De voeding produceert veel minder hitte, en daardoor hoeft de 80mm fan lang niet zo hard te draaien. De voeding is echter niet fluisterstil of onhoorbaar, daarvoor zullen ze toch een 120mm fan moeten gebruiken ben ik bang.

Gezien het formaat van de voeding zal deze veelal in HTPC's en thuisservers worden gebruikt. Voor dergelijke toepassingen zijn het aantal aansluitmogelijkheden van de voeding voldoende. Het zou leuk zijn geweest als de voeding modulair was te krijgen. Ik heb slechts m'n mobo en een SSD aangesloten, dan houd je toch een behoorlijke kabelbrij over :)

Na een slechte ervaring met een (blijkbaar) maandagmorgen model, nu een prima ervaring deze voeding. Hopelijk blijft 'ie het doen.

Overigens heeft de eerste voeding de rest van m'n PC niet gefrituurd, dat wil zeggen dat de beveiliging die daarvoor is ingebouwd z'n werk prima doet :P

/UPDATE

Deze voeding een maand geleden aangeschaft voor m'n nieuwe HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 120GB 120,95 120,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal 501,20

Het lijkt erop dat ik een maandagmorgen exemplaar heb ontvangen. De voeding is binnen een maand overleden en kan alleen nog kortsluiting maken bij het omschakelen van de knop op de voeding.

Ik vond de voeding vanaf het begin al veel lawaai maken voor een 'be quiet' exemplaar. Aangezien het aanbod in SFX voedingen maar zeer beperkt is, vermoed ik dat het onder garantie maar vervangen moet worden voor eenzelfde exemplaar. Hopelijk houd die het dan langer vol en kan ik een aangepaste review schrijven.

Fingers crossed dat de rest van m'n PC niet gefrituurd is...:X

Heb jij ook een be quiet! SFX Power 300 Watt?

had u hem in een kast staan ? of te minste slecht geventileerd.anders stond de ventilator niet zo te blazen,maar het kan natuurlijk ook een fabricatie fout zijn,we zien het wel bij u nieuwe exemplaar
Dit zou een alternatief kunnen zijn (hoewel mijn ervaringen met die bequiet ook prima zijn)
pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC
Je kan toch niet uit frustratie een slechte beoordeling geven als het product kapot is? Zou je dit willen updaten als je het vervangende exemplaar binnen hebt?
Ik schrijf letterlijk: "Hopelijk houd die het dan langer vol en kan ik een aangepaste review schrijven".

En waarom zou een defect zo kort na aanschaf niet mogen leiden tot een slechte beoordeling? Een productbeoordeling moet toch niet alleen bestaan uit vooraf geselecteerde units waarin geen defecten zitten. Zo krijg je een nogal ongebalanceerd beeld. Misschien is er wel wat mis met de QC, als je dit soort reviews dan niet plaatst mis je als toekomstig koper toch wat.
Ik heb voor mijn pa's build ook een goedkope Be Quiet psu gekocht van 300 watt, vanaf het begin maakte de ventilator een raar motorisch lawaai. Ben toch wel teleurgesteld in het merk want de fans, heatsinks zijn wel goed. Uiteindelijk het probleem verholpen door de fan te verwisselen en aan te sluiten op een 3 pin aansluiting :)
Ik had hetzelfde, maar bij mij bleek dat een defect, of tot een defect te leiden. Ik dacht eerst dat het m'n CPU koeler was, maar het bleek de voeding. Het ding produceerde ook erg veel hitte, je kon een eitje bakken op m'n kast. Met m'n huidig model (zelfde setup) nergens last van.
Ik heb dezelfde (het is een 350watt toch? geen 300 zoals in je titel).

en zit in een mITX game-systeem. Is misschien een beetje 'pushin it', maar ik had in verschillende reviews gezien dat hij het prima onder een _420 watt_ load doet voor langere tijd. Alleen is hij dan absoluut niet 'quiet' meer :).

Bequit lijkt hem zo hebben afgesteld dat als je er weinig load op gooit, hij ook inderdaad best stil is, maar als je richting zijn grensen komt is het juist het omgekeerde.

Ik heb hem als vervanging van de (blijkbaar erg slechte) silverstone 450watt die in Sugo 05 / 06 zit ingebouwd (dus niet de modulaire dure upgrade).

Tot nu toe ook geen problemen mee en werkt heerlijk. Goed stil als mijn PC dienst doet als HTPC, en als hij mee gaat naar een lan party is hij niet storend (de cpu fan maakt meer herrie dan :)) met een core i5-2400 en GTX660.
Be Quiet levert zowel een 300 als een 350 watt model. Ik heb de 300 watt aangezien dat zat is voor m'n HTPC. Hoeft enkel een SSD, mobo en CPU te voeden.
Er staat 350 in je collectie namelijk :)
Zag het net :P Aangepast!