Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser CX CX980 (Zwart) Review

tweako93 18 maart 2013, laatste update op 18 maart 2013, 793 views

Sennheiser CX CX980 (Zwart)

Pluspunten

• Erg veel accesoires
  • Perfect geluid
  • Zeer goed afwerking

Minpunten

• Prijs (was bij mij niet van toepassing)

Dit is mijn eerste review, dus als er iets niet in orde is of beter kan. Meld het dan even ;)

Ik heb deze oordopjes als vervangend product gekregen van mijn CX870 oordopjes van Sennheiser. Mijn CX870 oordopjes die ik ongeveer anderhalf jaar geleden heb aangeschaft, daar had ik wat problemen mee. De rubbertjes die vielen er namelijk zeer snel af (waarschijnlijk productie fout) en ik had al vrij snel last van een kabelbreuk. Ik heb het verhaal bij Sennheiser uitgelegd, waarna ik mijn oordopjes naar hun heb opgestuurd. Maar voordat ik het wist had ik al deze CX980 op de mat liggen. Super service van Sennheiser!! In een woord Wow! wat een oordoppen!

Wat zit er allemaal bij in de doos?
- CX980 oordoppen
- 6 siliconen opzet rubbertjes met roze ring (voor intensieve bas)
- 6 siliconen opzet rubbertjes met witte ring (voor natuurlijke bas)
- setje geheugenschuim opzet stukjes (voor optimaal geluid, energieke basweergave, comfortabel en goed passend)
- Reservepaar membraanbeschermingsstiften
- cleaningtool
- Kabelklem
- vliegtuig adapter (2x mono naar stereo) jackplug
- Transporttasje (van leer)
- tasje voor de adapters (accesoire tasje)
- Gebruiksaanwijzing

Mijn ervaring met Sennheiser
Ik heb dus zelf niet de keuze gemaakt om deze oordoppen te kopen. Ik heb ze als vervangend product gekregen voor mijn defecte CX870. Mijn broer raadde me bij de eerst koop van oordoppen aan om voor Sennheiser te kiezen. Ik heb toen de Sennheiser CX200 street II gekocht. Die bevielen me toch aardig, maar eigenlijk wou ik naar een tijd iets duurdere met een tasje enz, erbij. Ik heb toen de CX400 II gekocht. De CX200 ben ik toen voor het sporten gaan gebruiken. De CX200 zijn in iets van 2-3 jaar kapot gegaan en toen had ik alleen de CX400 nog. Maar bij mijn CX400 was het hoesje kapot gegaan. Ik fietste elke dag naar school en ik gebruikte mn oordopjes daarom ook vrij veel. Ik heb toen besloten om de CX870 te kopen. Helaas staat op de site van sennheiser dat er een hoesje bij zat maar dit bleek bij mij niet het geval. Na ongeveer anderhalf jaar waren deze oordopjes dus afgeschreven en kreeg ik deze CX980 van Sennheiser.

Het geluid
Ik ben geen audiofiel of iets dergelijks en heb er dus niet erg veel verstand. Wel houdt ik zelf van goede geluidskwaliteit. Ik vind het ook best moeilijk om over de geluidskwaliteit te praten. Wel moet ik zeggen dat dit de beste oordoppen zijn die ik ooit heb gehoord. In vergelijking met mijn vorige CX870 oordoppen, waarvan ik vond dat ze voor dat geld wel wat beter konden klinken. Bij de CX870 waren de hoge tonen iets te veel aanwezig. Bij de CX980 is de verdeling perfect. De bas kun je bepalen door de rubbertjes te verwisselen met andere rubbertjes die ook zijn meegeleverd. Ik houdt zelf wel van een iets stevige bas en ik heb dus de rubbertjes met de roze ringen erop gedaan. (nooit gedacht dat het verwisselen van de rubbertjes zoveel verschil zou maken in geluidsweergave). Bij de oordoppen zit een perfecte balans bij de hoge, midden en lage tonen. Het geluid vervormd ook niet als je hem hard zet. Gewoon perfect geluid dus. Niets op aan te merken.

Kwaliteit en overige
Deze oordoppen zijn te perfect. :P
Alle materialen aan de oordoppen zijn van zeer goede kwaliteit! Het voelt kwalitatief zeer goed aan. De afwerking is ook perfect. Geen rafellende of scherpe randjes of iets dergelijks. Het leren hoesje is ook erg handig en goed. Nergens iets op aan te merken. Bij de oordopjes is ook veel gebruik gemaakt van een hoogwaardig soort metaal wat er mooi uitziet en kwalitatief goed is. De volumeregelaar van mijn CX400 II was kapot gegaan. Die was van plastic bij deze CX980 is het van metaal en heb ik de volste vertrouwen erop dat het blijft werken.

Wat wel opmerkelijk is bij de oordoppen is de jackplug. Die is te draaien zodat de connector haaks of recht is.

Ik heb dus geen negatieve punten over deze oordopjes. Ze zijn gewoon perfect . Bas is zelf te bepalen hoe jij het wilt hebben. Erg veel accesoires wat wel fijn is. Ik hoor met deze oordopjes nu geluid in sommige liedjes die ik nog nooit eerder heb gehoord.

Zal ik deze oordopjes zelf gekocht hebben als ik ze niet gekregen had?
Mijn antwoord is daarop nee. Maar dat is puur om de prijs. Ik zal geen 170 euro voor oordopjes gaan betalen. Al moet ik zeggen dat dit echt geweldig klinkt.

• PC
  • HTC Sensation XE met Beats audio

Heb jij ook een Sennheiser CX CX980 (Zwart)?

Wat ik mij nu afvraag? Is als deze koptelefoons tegen die tijd af zijn en je zoekt vervangende?
en je gaat van je oude/toepasselijk budget één halen zou je tegen die tijd tevreden zijn met In-ears die minder goed klinken? (of mogelijk minder klinken)