Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,016TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH) Review

Rickkamminga 15 maart 2013, 2.075 views

Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)

Pluspunten

• Snelle videokaart
  • Snelle CPU
  • 8 GB RAM
  • 1 TB HDD
  • 16 GB SSD
  • LED verlicht toetsenbord
  • BluRay drive
  • Scherm

Minpunten

• Accu
  • Touchpad

Ik zal in deze review systematisch alle punten bijlangs gaan.

Featureset
De laptop heeft LED toetsenbordverlichting, UltraBay (wat betekent dat je de BRdrive kunt vervangen door een extra koeler, videokaart, dvd brander of HDD) en Lenovo Energy Management die je batterij verzorgt.

Prestaties
De prestaties van deze laptop vind ik zeer goed, zeker de processor verdient 5 sterren. De combinatie van 1600mhz DDR3, een snelle CPU en een SSD zorgen ervoor dat het heel prettig is om met deze laptop te werken.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is erg goed. Het contrast en de kleurweergave zijn erg goed alleen de kijkhoek is niet heel goed. Een rappe GT650M videokaart zorgt ook voor de nodige power tijdens wat zwaardere applicaties

Bouwkwaliteit en robuustheid
De bouwkwaliteit van de laptop zelf is goed, alleen het scherm is niet heel stevig en de rechterbovenhoek van mijn toetsenbord kan ik een paar millimeter naar binnen drukken.

Ergonomie
De laptop zit ergonomisch goed in elkaar. Er is een flinke afstand tussen de onderkant van het toetsenbord en de voorkant van de laptop. Dit moet ook wel want er is een groot touchpad aanwezig. Het touchpad is trouwens een sterk minpunt. Deze reageert soms niet meer na het starten van een programma en soms gaat de trackpad helemaal zijn eigen leven leiden terwijl ik de laptop helemaal niet aanraak.

Warmte- en geluidsproductie
ongeveer 2/3 van de onderkant van de laptop bestaat uit een groot ventilatierooster welke zorgt voor een goede toevoer van koele lucht. zelfs als er gegamed wordt met de laptop op schoot (bijvoorbeeld Crysis 2) komen de temperaturen niet boven de 70 graden.

Mobiliteit en accuduur
De accuduur van deze laptop is om te huilen. Na anderhalf uur browsen en simpele taken uitvoeren is de laptop wel ongeveer leeg. Dit is dan wel op hoogste helderheid. De laptop kan net 4 uur mee als je hem helemaal idle en op de laagste helderheid hebt staan.

De prijs is heel redelijk. Je krijgt voor nog geen duizend euro namelijk 1 TB hdd opslagruimte, 16 GB SSD, i7 3630QM, GT650M, Blu-Ray drive, 1080p scherm, LED verlicht toetsenbord, lekker dun design en een groot trackpad.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)?