Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 205II (Zwart) Review

just kevin 14 maart 2013, 1.222 views

Sennheiser HD 205II (Zwart)

Pluspunten

• goed geluid
  • goede prijs
  • handig wegdraaiende oorschelp

Minpunten

• zit wat strak in het begin
  • lange kabel

Dit is mijn eerste review, dus hopelijk is het zo goed als ik hoop dat het is :p

Background: Ik was al een tijdje op zoek naar een leuke koptelefoon om mijn muziek te kunnen luisteren. Ik gebruik al een jaar in-ear 'oordopjes', vooral vanwege de demping van geluid van buiten als je muziek luistert (bv in de trein). Het nadeel daarvan is echter dat je oren helemaal dicht zitten. Daarom was ik op zoek naar een koptelefoon ter vervanging, voor een schappelijk prijsje. Uiteindelijk kwam ik op deze koptelefoon uit.

Algemene beoordeling
De koptelefoon ziet er goed uit, ligt lekker in de hand. Handige koptelefoon die goede kwaliteit levert voor de prijs.

Gebruiksgemak
Zoals meer reviews zeggen: in het begin zit de koptelefoon eigenlijk nèt iets te strak. Dat is wel kenmerkend. Maar dat went redelijk snel en ik kan hem nu gerust een uur of 2 op hebben zonder echt last te krijgen van mijn oren. Het fijne is dat de koptelefoon goed afsluit.
De kabel is zo'n 3 meter en dat kan soms lastig zijn. Ik had nog een mooi, klein, zwart elastiekje liggen en daar zit de helft van de kabel nu mee bij elkaar. Werkt perfect!
Wat ook heel handig is aan deze koptelefoon is dat je één van de oorschelpen wat weg kan draaien. Voor ik hem kocht dacht ik dat ik dat nooooit zou gaan gebruiken, maar het blijkt ontzettend handig te zijn. Als je even naar iets wilt luisteren draai je gewoon die schelp weg en je hebt één oor vrij. Ook makkelijk bv op de fiets als je bij een druk kruispunt aankomt om even goed op te letten bv.
De oorschelpen en de headband zitten comfortabel, ook na enige tijd.

Kwaliteit
Over geluidskwaliteit kan ik weinig zeggen ben ik bang. Ik ben geen audiofiel en kan het slechts vergelijken met mijn in-ears. En vergeleken daarmee klinken deze headphones behoorlijk goed. Ik heb het idee dat er af en toe wat power mist in de muziek, maar mijn volume staat vaak ook niet zo hoog, dus dat zou ook kunnen schelen. Maar voor deze prijs ben ik heel tevreden qua geluid.

De bouwkwaliteit valt mij ook niet tegen. Veel plastic, dat wel. Maar over het algemeen voelt de koptelefoon stevig aan en ben ik niet bang dat hij over een paar maanden uit elkaar valt (en ik ben iemand die liever iets koopt voor wat meer geld dat een paar jaar mee gaat, dan ieder half jaar weer iets nieuws voor wat minder geld).

Een mooie koptelefoon voor een goede prijs! Ondanks dat hij in het begin wat strak zit en er een enorme kabel aan zit. De geluidskwaliteit zou misschien wat beter kunnen, maar voor mij is deze zeker genoeg. En in mijn ogen ook overeenkomstig met de prijs.

Heb jij ook een Sennheiser HD 205II (Zwart)?