Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Officejet 6500A (CN555A) Review

Ed_EHV_NLNewbie 13 maart 2013, laatste update op 13 maart 2013, 2.417 views

HP Officejet 6500A (CN555A)

Pluspunten

• Leek een mooie all-in-one totdat hij stuk ging.
  • Mooie kleuren,
  • Scannen vanaf je PC via het netwerk
  • Zelfs printen vanaf je Smartphone via Eprint

Minpunten

• Al na 13 maanden (uiteraard net 1 maand na de garantieperiode) stuk..

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Na 13 maanden stopt de printer met het printen in zwart. Kleuren komen er nog wel uit maar zwart niet meer. Nieuwe originele HP cardridge en alle tools (printhead cleaning, alignment) hebben niet geholpen. Zoekende op Internet kom ik diverse postings tegen van anderen die precies hetzelfde probleem hebben. Nu zit ik met een berg dure cardridges en geen printer.

Op Internet kom je diverse "oplossingen" tegen van lotgenoten zoals het vervangen van de cardridges, uit en aan zetten, van de power afhalen, terugzetten naar factory settings, het cleanen van de printkop middels de tool (en dan ook meteen de uitgebreide cleaning toepassen), het schoonmaken van de printkop met wattenstaafjes en alcohol en zelfs het schoonmaken door de printkop een dag te laten weken in warm water om daarna met de fohn droog te blazen. Ik weet niet of die laatste methode werkelijk is aan te raden maar nadat ik alle andere heb geprobeerd ook die maar toegepast. Helaas, geen oplossing.

HP adviseert op hun website om in dat geval een nieuwe printerkop te kopen maar die kan ik alleen op US websites vinden voor prijzen die hoger zijn dan een nieuwe printer.

Normaliter hoort een exemplarische storing niet thuis in een review maar gezien het grote aantal klachten die je hierover tegenkomt lijkt het me wel iets om mee te wegen voor het aankopen van deze printer.

• Standaard Windows PC

Heb jij ook een HP Officejet 6500A (CN555A)?

Het is maar goed dat je in Nedeland wettelijk 2 jaar garantie hebt dan. ;)
Een review gaat niet over hoe slecht hij het doet of wat er fout is gegaan bij jou. Vertel eens wat je vindt van de printkawliteit en dergelijke, voordat hij kapotging?
Ik heb het broertje van deze printer, de 6500A Plus.
Na 11,5 maand stopte hij plots met werken, alle lichtjes flikkeren, niets hielp.
Ik heb via de website van HP contact genomen en enkele weken later een vervangtoestel in ruil gekregen.
Dit zijn toestellen die blijkbaar toch vaak met technische storingen kampen (bleek ook uit de reviews die destijds bij Amazon stonden).