LG GSA-H12N 18x (Dual-layer, Zwart) Review

_AvA_ 3 mei 2008, 499 views

LG GSA-H12N 18x (Dual-layer, Zwart)

Pluspunten

• Mooie verpakking (???)

Minpunten

• Niet willen werken

Media-foutgevoeligheid Score: 1
Media-compatibiliteit Score: 1
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 4
Algemene Beoordeling:
Het apparaat kwam in een degelijke verpakking en met extra software (trial versies). De featureset is goed, hij brand alles, en DVD +r tot wel 18x. Helaas is mij het nooit gelukt om een dvd zo snel te branden, geen enkel programma geeft daar een optie voor. Redelijk nutteloos dus. Omdat hij 16x toch wel met echt 16 speed brand (sneller dan mijn oude 16x brander) geef ik hem een voldoende.
Nu brand ik weer met mijn oude brander. Alle DVDtjes die ik brand mislukken met dit apparaat. Mijn oude brander (een NEC, geflashed naar een hogere versie) doet het beter. Ik vertrouw deze brander geen schijfjes meer toe.

Featureset:
Uitgebreid, maar het werkt niet. Jammer, want het zou handig zijn.

Leessnelheid:
Prima, altijd hoogste snelheden mogelijk, daarbij is hij redelijk lawaaiig.

Schrijfsnelheid:
Toen hij het nog deed was het prima, alleen nooit 18x kunnen halen, waarmee wel geadverteerd word.

Geluidsproductie:
Veel lawaaiiger dan mijn oude drive, dus voor lezen gebruik ik hem ook niet.

Media- compatibiliteit:
Zeer slecht, alles mislukt zo'n beetje. DVDtjes brand hij veel te ondiep, dus alle dvd spelers hier hebben er moeite mee. Mijn oude NEC doet dat wel prima.

Media- foutgevoeligheid:
Zeer slecht, sommige 16x schijfjes wilde hij maar op 4x branden, andere alleen op 8x. Bij uitzondering ook op 16x.

Prijs:
Alles wat ik er voor betaald heb is teveel geweest.

Heb jij ook een LG GSA-H12N 18x (Dual-layer, Zwart)?

Heb je er eigenlijk wel aan gedacht dat je gewoon een slecht exemplaar hebt, i.p.v. gewoon aan te nemen dat alle exemplaren zoals de jouwe zijn?
Nee. Omdat ik er twee heb gehad.
Ik denk dat het grootste struikelblok waar je tegenaanloopt is dat je geen media gebruikt die ook daadwerkelijk op 18x kan fikken. Sommige branders doen zeer voorzichtig met de media en zullen ze alleen op de snelheid instellen als ze dat ook echt aankunnen, om op deze manier te zorgen dat ze geen fouten maken. Dat je dus niet op 18x kan fikken lijkt me niet te komen door de brander, maar eerder door de media die je erin duwt.
Er was in de tijd nog geen 18x media. Dus een 18x brander zou overspeed betekenen. Jammer dat ik in de aap gelogeerd was.

Overigens fikte hij gisteravond wel goed, in de vuurkorf.
+ je zult wel slechte kwaliteit schijfjes gebruiken. Ik heb voordat ik mijn brander kocht (H10N en H55L) uitgezocht welke schijfjes het beste brandden. Voor mij waren dat TDK's (TTH02). Zo kan ik ook wel een topbrander afkraken omdat hij een bepaald type schijfje niet of niet goed wil branden. Graag vermelden welke schijfjes je hebt gebruik. Geef wel de mediacodes + merk. Want alleen aan een merk heb je niks.
Ik ga niet in een winkel om de mediacodes vragen. Een brander moet gewoon werken.
Hij herkent schijfjes niet goed, en daarna brand hij ze verkeerd.
En dan maakt het niet uit of het CD (imation, sony, tdk, philips) is, of DVD (areca, imation, tdk, philips) Het is gewoon een stuk bagger.
Je vermeldt dat je 2 exemplaren bezit. Zijn die alletwee zo "slecht" of beoordeel je n van die twee als slecht? Nogal relevant natuurlijk: er kan gewoon een slecht exemplaar tussen zitten tenslotte, ook in Azi kent men het maandagmorgenprobleem......
Ze zijn allebei kut. :P