Chieftec Dragon DX-01 (ATX, 360W, Zwart, Front USB) Review

Robin 11 februari 2008, laatste update op 8 december 2008, 1.190 views

Chieftec Dragon DX-01 (ATX, 360W, Zwart, Front USB)

Pluspunten

• Degelijk afgewerkt
  • Makkelijk te installeren
  • Extra veel schroeven
  • Goede voeding met genoeg kabels

Minpunten

• Snel beschadigde poten
  • Fragiel deurtje
  • Powerswitch en resetknop achter het deurtje

Kwaliteit voeding Score: 3
Over de Chieftec Dragon DX-01B-D-U ben ik goed te spreken. De kast heb ik gekocht voor ongeveer 120 euro en tijdens het naar huis dragen heb ik een paar keer moeten stoppen om mijn armen de rust te geven, zo zwaar is de kast :o.

De installatie van de hardware gaat zeer soepel en gemakkelijk. Het moederbord is vlot op de plaat te schroeven en in de kast te zetten. Harde schijven zijn door het uitneembaar bay zonder gefrunnik vast te schroeven en weer terug in de kast de schuiven. Drives zijn door gebruik te maken van de slider vlot in de toren te schuiven en weer eruit te halen. Je moet wel eerst de sliders vastschroeven, maar zijn vervolgens vlot in en uit de kast te halen. De kast wordt ook geleverd met een aantal fanadapters waardoor je de fan alleen maar hoeft vast te klikken en niet via schroeven moet vastmaken. Als het moederbord in de kast zit, zijn de uitbreidingssloten gemakkelijk toegankelik door de linkerzijpaneel te verwijderen.

Een gemis aan de kast is het deurtje aan de voorkant om aan de drives, powerknop en resetswitch te komen. Als je voor de eerste keer het deurtje probeert open te maken dan lijkt het alsof je deze op een of andere manier zal kapotmaken. Het kastdeurtje mocht van mij een stuk steviger zijn, evenals de scharnieren. Om de pc aan te zetten of een reset te geven moet je eerst het deurtje openen. Irritant, maar wel logisch aangezien het deurtje af te sluiten is.

Heb jij ook een Chieftec Dragon DX-01 (ATX, 360W, Zwart, Front USB)?