Garmin Nüvi 3590LMT (Europa) Review

BG_tweakersnet 11 maart 2013, 795 views

Garmin Nüvi 3590LMT (Europa)

Pluspunten

• Snel, herberekend razendsnel,
  • leuk; spreekopdracht werkt effectief, handig om tijdens het rijden iets in te geven.
  • Mooi; lijkt meer op een minitablet dan een typische GPS
  • Scerp; beeld heeft een hoge resolutie, zelfs met kaartdetail op maximum scrolt het scherm nog (bijna) gewoon vloeiend.
  • POI op het scherm zijn aangeduidt met een soort vlaggetje, als je er op klikt verschijnt meer data over dat waypoint, bvb tel nr, heel handig.

Minpunten

• Lane assist; bij afslaan laat hij bvb 4 rijstroken zien, en duidt de 2 links aan met pijlen in die rijrichting, de pijlen wijzen gewoon rechtdoor op die rijstroken, zou handiger zijn als die pijlen dan ook effectief naar links wezen.
  • Ik weet nog niet hoe ik die biep-biep voor te snel rijden afzet, om de minuut zegt hij dit.
  • Garmin Express is een gratis software, maar installeert zich niet op elke PC, nog niet, jammer want het werkt wel heel handig.

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 5
Kaartmateriaal Score: 5
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 5
Mijn Nuvi 750 laten vallen, ter vervanging een goedkope Mio gekocht, omdat het destijds snel moest gaan.
Maar na te veel verkeerde routes , toch terug naar Garmin gegaan.

Nog even getwijfeld tussen de 2013 versie, die is er nog net niet, en net op dat moment bieden ze de 3590 LMT aan voor 272 euro.

Zowel de 3590 (2012) als de 3597 (2013) hebben elk wat plus puntjes, maar ik heb nu ene GPS nodig, en ik verwacht dat de 2013 reeks nog even nodig heeft om uit kinderziektes te raken.

Bovendien blijkt de 2012 Ecoroute te hebben en fotonavigatie, twee dingen die de 2013 versie niet meer heeft.

En de batterijduur zou beter zijn, voor mij redenen genoeg om te gaan voor de 3590 LMT.

Heb jij ook een Garmin Nüvi 3590LMT (Europa)?