Specificaties 300W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! System Power S6 300W Review

kjiratsiekoedel 10 maart 2013, 327 views

be quiet! System Power S6 300W

Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4

Geen review, maar wel een belangrijke opmerking voor stille pc bouwers (vooral omdat deze voeding nu ook vaak voorkomt in BBG's): deze voeding is heel niet stil. De fan die er in zit is een Yate Loon D12SL-12 (1350rpm, 28dB, 47CFM). Je hoort de lagers tikken. Nu is de modbaarheid prima. De voeding is makkelijk te openen en ik heb er een Scythe Slip stream http://tweakers.net/price...am-sy1225sl12l-120mm.html (800rpm, 10dB, 40CFM) in gesoldeerd en nu is hij stil naar tevredenheid.

Heb er verder erg in dat er maar 2 sata connectors en 2 PATA aan zitten. Dus je zit snel aan verloop-/uitbreidingsstekkers vast.

De afwerking is verder prima.

Door de nodige verloopstekker&andere fan is de totaalprijs nu natuurlijk hoger geworden. Dus misschien had ik beter direct voor een andere iets duurdere PSU kunnen gaan.

Heb jij ook een be quiet! System Power S6 300W?

Heb je foto's van de mod?
Goede tip! Wel erg jammer van BeQuiet!.
Persoonlijk bouw ik / adviseer ik altijd deze voor low powered AMD FM2 systemen: pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W

Zeer stil en zuinig. Met een merk eigen fan ipv 3rd party.
Geen foto van de mod gemaakt. Kwestie van schroeven losdraaien, kap eraf, fan los. Draadjes knippen & de juiste kleurtjes (zwart & rood, geel gebruik je niet) met elkaar solderen. Weer vastschroeven (let op dat je de fan de juiste richting op monteert) en klaar!
zou pricewatch: Scythe Slip Stream SY1212SL12L , 120mm ook voldoen? deze heb ik zojuist een paar besteld om de case overall wat stiller te maken.
Is wel handig om gelijk de psu fan te vervangen gezien hele setup uit elkaar moet om bij de psu te komen..
Ja hoor, elke 120mm fan volstaat. Eerst natuurlijk ook even luisteren of je PSU wel voldoende lawaai maakt om de fan te vervangen en of je nieuwe fan beter is.

[Reactie gewijzigd door kjiratsiekoedel op 17 april 2013 17:52]