Newstar FPMA-D700D3 Review

jarrin 6 maart 2013, laatste update op 3 november 2014, 2.291 views

Newstar FPMA-D700D3

Goede goedkope muurbeugel voor een mooie prijs. Montage is ie wat onhandig, maar dat is i.c.m. met de prijs goed te begrijpen.

Pluspunten

• Goed geprijsd
  • Zeer stevig uitgevoerd
  • 2 draaibare monitoren
  • Makkelijke montage
  • Cable management

Minpunten

• Laagste stand in nog steeds vrij hoog
  • Steunpaal is niet draaibaar in zijn as
  • Middelste monitor alleen draaibaar dmv schroefwerk.

Ik ga hier niet een te uitgebreide review neer zetten, maar wil vooral een tip meegeven.

Dit product is namelijk voor de helft van de prijs beschikbaar bij Conrad. Echter verkopen zij het onder hun eigen naam en niet die van Newstar. Het gaat dus wel om hetzelfde product!

Ik ben dus zeer tevreden over de prijs/kwaliteits verhouding.
Het frame is van zeer zwaar/sterk staal uitgevoerd en voelt zeer degelijk aan. Ik had even mijn twijfels of het frame het ging houden, maar na het in mijn handen gehad te hebben had ik weer vertrouwen.

Het in elkaar zetten was zo gebeurd. Dit heeft me in totaal een klein uurtje gekost.

Al met al ben ik zeer tevreden over mijn aankoop. Ik hoefde maar 77 euro neer te leggen. Dat terwijl andere tripple-screen stands rond de 150-300 euro geprijsd zijn.

Enig nadelig puntje vind ik is dat de laagste stand op de paal nog steeds vrij hoog is (~21cm met 22" monitoren). Dit zou eventueel op te lossen zijn door extra gaatjes bij te boren.

Heb jij ook een Newstar FPMA-D700D3?

Hoi Jarrin,

Zou je kunnen vertellen wat de maximale hoek is waarin de zijschermen gezet kunnen worden? Een zoektoch op internet schept hier niet echt duidelijkheid in.
Alvast bedankt!
Beste,

De 2 buiten schermen zijn lichtelijk te kantelen de diepte in. Het middelste scherm staat vast.

Wat betekend, dat als je de 2 buitenste schermen kanteld, zullen ze achter of voor het middelste scherm vallen.

Wel zijn de 2 buitenschermen 360 graden draaibaar om hun eigen as (Portait/landscape modus).
Het middelste scherm kan dat ook, maar alleen in vaste hoeken (0, 90, 180, 270)

Ik hoop dat ik je vraag goed opgevat heb, anders hoor ik het wel.
Het is inderdaad vrij zeker hetzelfde product, de afstand tussen de uiterste 2 bevestigingspunten zijn hetzelfde, en de onderdelen lijst ziet er precies hetzelfde uit.
Bij Conrad staat er dat de maximale grootte maar tot 24" zijn, terwijl dat (hopelijk) dus toch ook 27" is.

Ik heb hem besteld en komt binnenkort binnen.

Bedankt jarrin, dat scheelt me (hopelijk) heel wat eurotjes.

Conrad; http://www.produktinfo.co...RM_TISCHM_de_en_fr_nl.pdf
NewStar; http://en.newstar.eu/_cli...sheets/EN/FPMA-D700D3.pdf
NewStar; http://www.newstar.eu/_cl...gen%20lcd/FPMA-D700D3.pdf
Lijkt mij inderdaad dat je dat gewoon moet lukken ;)
Bedankt voor de PDF's :)

Met 21" houd ik nog ~15 cm over. Dus als ik 't snel grof voor je inschat, moet 27" ook lukken.
Is deze stand ook op een bureau te bevestigen door deze gewoon vast te schroeven? Mijn bureau heeft namelijk een plaat aan de achterkant, dus past de klem niet.

Niet echt, ik heb om die reden een gat in mijn bureau geboord (~9cm). Als je dat niet wilt zal je denk ik voor de pricewatch: Newstar FPMA-D700DD3 moeten gaan.

Anders moet je met een slijptol de steun open zagen en dan zelf boorgaten maken, dan kan je 'm vast in je bureau schroeven. Maar d'r komt wel een flink gewicht op te staan!!
En onder wat voor hoek staat de arm ongeveer? En is dit te veranderen? Ik wil dit namelijk gebruiken voor een eyefinity opstelling, en dan is de juiste hoek van belang
2 buitenste monitoren zijn in de diepte draaibaar. Middelste monitor staat vast.
Zie het PDF'je in mijn vorige reactie voor de draaihoeken.

Ik gebruik 'm zelf ook om met eyefinity te gamen ;)

Hoeveel de arm zelf buigt weet ik helaas niet.

[Reactie gewijzigd door jarrin op 4 juni 2013 19:14]

Kan je misschien enkele foto's maken? Ik vind (de conrad versie) namelijk zeer interessant geprijsd.
Even een (voor mij) belangrijke vraag: kunnen de beeldschermen draaiŽn en, zo ja, "klikt" de bevestiging ook bij een absoluut horizontale en/of verticale positie? Ik gebruik momenteel de Arctic Z2 Pro en die doet dat niet (de 3e monitor is onderweg dus vandaar de andere beugel :)).
De 2 buitenste schermen kunnen vrij draaien. Middelste kan alleen absoluut horizontaal/verticaal.

De vrij draaiende schermen klikken niet in een positie.
Weliswaar pas een reactie op een review van 4 jaar oud...
Maar mijn buitenste 2 monitors (3xU2515H) hangen 0.5-0.7cm lager dan de middelste monitor. Echter krijg ik die middelste niet lager (schroefje is er ook al tussenuit).
Was rechts eerst nog erger, maar door alle schermen te husselen hangen ze zoals hierboven beschreven..

Een van jullie die daar een oplossing voor heeft?
Alvast bedankt :)