Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) Review

Peter_1994 6 maart 2013, 1.166 views

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Vele G-toetsen opties
  • LCD scherm
  • Verschillende applets voor LCD scherm
  • Multimedia knoppen
  • Verlichting

Minpunten

• Vastlopende/crashende software

Na een aantal normale toetsenborden te hebben gehad bij mijn Gaming rig zat ik maar eens te denken om te gaan investeren in een goed gaming toetsenbord namelijk de Logitech G19. Ik heb hem nu ongeveer 2 á 3 maanden en over het algemeen bevalt het toetsenbord mij prima op een 1 punt na. Ik heb de G19 vooral gekocht omdat het LCD-scherm mij erg handig leek en de toetsen er namelijk wel gaaf uit zagen vanwege de lampjes. Ook zat ik er aan te denken om de Mad Catz S.T.R.I.K.E. 7 aan te gaan schaffen alleen deze vond ik een beetje te duur.

De eerste dag was het wel even wennen vooral omdat de G-toetsen er ook nog bij op zitten. Ik drukte namelijk steeds op de G1-toets i.p.v. de Escape-toets. Dus ja, de eerste dag natuurlijk meteen aansluiten, drivers installeren en leuke applets voor het LCD scherm zoeken. De mogelijkheden van dit toetsenbord lijken wel oneindig. Er zijn 12 G-toetsen beschikbaar waarvan er elk 3 functie aan kan worden gehangen. Dus in totaal 36 functies! Zelf heb ik de 36 functies nog niet in gebruik. Heb er nu namelijk 24 in gebruik. Maar goed, dat terzijde. Voornamelijk heb ik de temperatuurinformatie van mijn PC op het LCD scherm staan en zo nu en dan een Skype gesprekje. De bediening van het LCD scherm was wel even wennen. Je krijgt namelijk maar liefst 8 toetsen om het LCD scherm mee te bedienen. Verder vind ik de multimedia toetsen zoals de volume scroll knop, play/pause, stop, next en previous knoppen erg handig. Nu hoef ik niet iedere keer te alt-tabben om mijn muziek op pauze te zetten of de volume mixer van Windows tevoorschijn te halen. De toetsenbord indeling is ook erg fijn. De toetsen zitten dichter op elkaar en dit maakt het beter om spelletjes mee te spelen. De verlichting in alle toetsen vind ik ook een erg leuke toepassing op de G19. Ook de Windows-mode/Game-mode knop is erg handig. Voor het geval je onbewust op de Start-knop wilde drukken en je hebt de Gaming-mode aangezet dan gebeurt er gelukkig niets. Wat ook erg makkelijk is, je kan op ieder gewenst moment een nieuwe Macro aanmaken door op de Macro-knop te drukken, dan op een willekeurig G-toets vervolgens iets te typen en dan weer op de Macro toets te klikken. Op deze manier kun je erg snel en gemakkelijk een nieuwe Macro aan je G-toetsen hangen. Dan als laatste de knop om de verlichting en LCD scherm uit te zetten komt ook erg van pas voor het geval je een film aan het kijken bent of je PC 's nachts aanlaat voor een download of zo.

Een erg groot nadeel bij mijn G19 is, is dat de software soms erg tegenwerkt. Dit onder willekeurige momenten. Het volgende gebeurt:de Logitech Gaming Software crasht/loopt vast, LCD-scherm en verlichting van het toetsenbord werken niet meer of soms zelfs het hele toetsenbord niet meer. Wanneer dit onder games gebeurt krijg ik een korte 'screen-freeze' wat erg irriterend is. Dus, toen heb ik met Logitech contact opgenomen en kwam het er maar op neer dat ik dit toetsenbord van ¤120,- moest retour sturen naar de webwinkel waar hij vandaan kwam. Toevallig had ik de G19 besteld bij een webwinkel waar ik later achteraf spijt van kreeg gezien de vele slechte reviews erover met name over retour verzending. Hier had ik dus totaal geen zin aan dus ik laatte maar zoals het was. Ondertussen is de software al zoveel keer gecrasht/vastgelopen dat ik er een beetje genoeg van krijg. Mocht er iemand ervaring mee hebben en dit probleem te hebben opgelost dan hoor ik het graag.

Verder heb ik geen problemen ondervonden bij de G19. Ik vind het buiten dat de software soms tegenwerkt een erg mooi toetsenbord en ben er erg blij mee. Er zitten oneindig veel functies op die ook erg handig zijn.

Heb jij ook een Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)?

Ik had precies dezelfde problemen als jou alleen had ik er ook nog Het probleem bij dat toetsen soms niet werkten wat het gamen ook lastig maakt. De USB poorten in mijn G19 werkte vaker niet dan wel en na een half jaar was ik het zo zat dat ik een Corsair K90 heb gekocht
Tjah... In het begin had ik erg vaak last van het probleem. Alleen nu valt het redelijk mee. Het gebeurt echt op willekeurige momenten wat erg vervelend is.
Kijk even nog een keer voor software updates. Er was een versie uit die wat problemen gaf aan de Logitech Gaming Software suite. Lijkt met een recente update te zijn verholpen
Heb hem gedownload en geïnstalleerd. Ik zal kijken hoe mijn G19 de komende weken zich zal gedragen. Dank voor de tip!
welke aplet heb je gedownload voor je temps? Die wil ik ook wel!
Voor de temps heb ik LCDhost gedownload. Ook heb ik mijn eigen skin ervoor gemaakt. Kan erg gemakkelijk worden aangepast.