Seagate Expansion Desktop (v1) 2TB Zwart Review

AtoxHybrid 4 maart 2013, 2.114 views

Seagate Expansion Desktop (v1) 2TB Zwart

Mobiliteit Score: 4

Even een korte review om wat in te brengen tegen de andere reviews die onder deze schijf vermeld staan. Ik wil graag duidelijk maken dat ik geen enkel probleem heb met deze schijf, onder Windows 7, Ubuntu 12.10 en Raspbian Wheezy.

Ik gebruik deze schijf momenteel als opslag voor mijn Raspberry Pi. Vooral de losse stroomvoorziening is hier belangrijk, aangezien de usb poorten van de RPi niet meer dan 100mA kunnen leveren. Ook hebben sommige mensen problemen gehad met schijven groter dan 2.2TB in combinatie met de RPi, daarom ben ik specifiek voor deze variant gegaan.

De schijf maakt geluid als hij aanstaat, maar niet overdreven veel. Verder werkt hij gewoon zoals je dat van een 3.5" HDD mag verwachten. Ik heb verder geen benchmarks gedraaid, maar onder USB2.0 draait hij maximaal. Onder USB3 haalde ik de 80~110MB/s in een sequentiŽle overdracht.

Heb jij ook een Seagate Expansion Desktop (v1) 2TB Zwart?