Specificaties 13,3" (1280x800), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook 13" 2.40GHz (Wit - Begin 2008) Review

PolarBear 27 april 2008, 3.277 views

Apple MacBook 13" 2.40GHz (Wit - Begin 2008)

Pluspunten

• Complete uitrusting
  • Goede batterijduur
  • Nette afwerking

Minpunten

• Toetsenbord is wennen

Meegenomen uit de VS door een vriend van me dus goed betaalbaar dankzij de lage dollarkoers. Dit is mijn derde Apple laptop. Een iBook G3 14,1 inch welke nog steeds dienst doet en een, door valschade, kapotte Macbook (early 2006).

De Macbook is alles wat ik zoek in een laptop. Portable maar toch voor langere tijd bruikbaar, goede batterijduur, complete featureset en natuurlijk het OS. Een gebalanceerde laptop met goede prestaties.

Zoals gezegd heeft de Macbook een complete featureset:
  • Een snelle proccessor (Intel Core 2 Duo, 2,4 Ghz)
  • Standaard redelijke hoeveelheid ram (2 Gb)
  • Ethernet 10/100/1000 Mbps, Wifi a/b/g/n, Bluetooth
  • Voldoende grote HDD (160 Gb)
  • DVD lezer/schrijver
  • Webcam
  • Sudden motion sensor
  • Software, van iLive tot Mac OS X
De laptop werkt direct out-of-the box, de meegeleverde software is zeer bruikbaar. De afwerking is goed te noemen, met details als de MagSafe adapter.
Toetsenbord is afwijkend qua toetsen van andere laptops, maar het went snel en typt uiteindelijk goed.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop.

Heb jij ook een Apple MacBook 13" 2.40GHz (Wit - Begin 2008)?

Mag ik vragen hoeveel je er voor hebt betaald? En een iets langere review voor zo'n prachtding mag wel hoor :) .

[Reactie gewijzigd door Q_7 op 27 april 2008 14:28]

Ik had hier graag een echte review gezien over iets wat in ieder geval mijn interesse heeft.Er moet veel meer over te melden zijn. ;)
Best leuk dat je zo reviews schrijft, maar laat het gewoon achterwege wanneer je 2 zinnen over zulke complexe machines schrijft. Natuurlijk, goed dat je de moeite neemt, maar iets meer mag ook wel. ;)
Als dit al je 3e Apple laptop is, verwacht ik wel een veel betere review dan dit. Ik zou bijv. beginnen met alle punten even toe te lichten.
Ik heb dezelfde en kan gewoon niets slechts vermelden...
mss enkel het scherm die ietsje te kijkhoekafhankelijk is, maar voor de rest doet deze het meer dan prima!