Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) Review

lucien.staarink 2 maart 2013, 3.260 views

Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Pluspunten

• Robuustheid, comfort, uiterlijk.

Minpunten

• GELUIDSKWALITEIT! Onacceptabel voor deze prijs.

Let op! Deze koptelefoontjes hebben een zeer lage kwaliteit/prijs verhouding i.t.t. de net iets duurdere CX 400 II. Ik had deze namelijk al. De CX 300 II leek qua specks bijna gelijk, maar het geluid is van zeer lage kwaliteit.
Niet Sennheiserwaardig! De CX 300 II is dof en bekrompen, waar de CX 400 II ruim en helder is.
Een gigantisch verschil binnen bijna dezelfde prijscategorie.

Laat je niet misleiden door de andere reviews. Je moet ze echt naast elkaar horen.
Nee, dit is geen reklame voor de CX 400 II, ook al zijn die erg goed. Het is toevallig de vergelijking die ik kon maken. Dus koop vooral iets heel anders, maar nooit een CX 300 II !!!

Heb jij ook een Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)?

Heb je ooit bedacht dat je misschien een productiefout te pakken hebt? Alle andere reviews zijn vrij lovend namelijk...

Bedankt voor je reactie.

Ja. Heb ik me bedacht dat ik een productiefout te pakken zou kunnen hebben. Kan ik niet controleren nu uiteraard. Het volgt verder nergens uit, want ze zien er prima uit en ze laten geen raar geluid horen.

Ik ben trouwens niet de enige die de het geluid niet voldoende vindt na vergelijking. Zie review van "joris1989".
De andere recensies zijn inderdaad lovend. Het ligt er maar net aan waarmee je het vergelijkt.
Vergeleken met MIJN CX 400-ii zijn MIJN CX 300-ii onacceptabel en overtuigend slecht.

Als je zelf niet vergelijkt, of alleen goedkope koptelefoontjes gewend bent, dan zullen de CX 300-ii vast wel goed overkomen.

Juist omdat ik de vergelijking zo goed kon maken met de andere Sennheisers van amper een 10-tje meer, is mijn recensie zo waardevol.

[Reactie gewijzigd door lucien.staarink op 3 maart 2013 00:12]

Niet om je review onderuit te halen en ik houd zelf van 'goed luisteren' zeg maar ;-)
Maar de 300 is -in verhouding met de prijs- naar mijnmening echt wel 1 van de betere setjes qua geluidskwaliteit. Mijn minpunt is dat de rubbertjes te hard zijn en de volumeregelaar; die gebruik ik nooit en is dus een onnodige onderbreking van de kabel.

Okee.

De CX 300-ii van mij en die hier op Tweakers heeft geen volumeregelaar. De 400 wel, welke ik dus wel heel goed vind (ja, sorry ik val in herhaling 8)7 ).

[Reactie gewijzigd door lucien.staarink op 3 maart 2013 00:11]

Bedankt voor je reactie.

Mijn onderbouwing is dat ik, muziekliefhebber, maar geen superaudiofiel, zo overduidelijk het verschil hoor tussen de twee types.

Duidelijk verschil in helderheid. Duidelijk verschil van ruimtelijkheid. De 400's klinken breder, minder mono.

Wat verwacht je voor woorden van mij?
Wanneer zou het goed onderbouwd zijn?
(Pot verwijt de ketel...)
Noem eens wat voorbeelden, Bij dit nummer klinken de CX 300-II's zo en de CX 400-II's zo