Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 16GB Wit Review

SpeedingWilly 2 maart 2013, laatste update op 2 maart 2013, 353 views

Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 16GB Wit

Pluspunten

• Design
  • Scherm
  • Snelheid
  • Prijstechnisch heeft de 16GB Wifi de beste prijs/kwaliteit

Minpunten

• Weinig opslag en geen uitbreidingsmogelijkheden

Hieronder geef ik in het kort een vergelijking tussen deze iPad (4, 16GB Wit) en de iPad 3 64GB 4G Zwart.

Prestaties:
Merkbaar sneller dan de iPad 3. Dit is al duidelijk bij het opstarten. Verder is de iPad 3 ook snel genoeg, maar merkbaar is het wel.

Scherm:
Het scherm van de iPad 4 heeft warmere kleuren (meer rood) dan mijn iPad 3 (meer blauw). Ik prefereer de koelere kleuren van de iPad 3, maar dat is ook een kwestie van gewenning denk ik.

Zoals bekend zijn er verder weinig verschillen tussen de iPad 4 en iPad 3. De front facing camera heeft een hogere resolutie, maar die gebruik ik bijna nooit. Verder zit er op de iPad 4 natuurlijk de nieuwe Lighting connector. In het gebruik is die fijner en opladen gaat natuurlijk ook iets sneller met de 12W adapter (10W voor de iPad 3). Nadeel is wel dat accessoires die gebruikmaken van de oude connector niet compatibel zijn.

Heb jij ook een Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 16GB Wit?