Specificaties 2,2" display, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Shine (KE970) Zilver Review

Turps 1 maart 2013, 267 views

LG Shine (KE970) Zilver

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Zeer betrouwbaar, nadat er zand in was gekomen, merkte je er na 2 dagen niks meer van. Het zelfde met water, een weekje een paar gekleurde pixels, maar die verdwenen weer zo.
  • Toetsen drukken fijn in
  • Het scrollwieltje is zeker geen overbodige luxe bij deze telefoon

Minpunten

• Slecht besturingssysteem
  • Matige accu na een lange tijd
  • Oortjes moeten van LG zijn met een andere ingang dan normale oortjes, en vallen snel uit de telefoon

Ik heb de LG shine nu al ruim 4 jaar in mijn bezit, en ik heb de telefoon dan ook van top tot teen leren kennen. De mobiel koste 100,- wat destijds een redelijke prijs was voor een mobiele telefoon met mp3 speler, 2 megapixel camera, spelletjes en noem het maar op. De mobiel was voor mij erg aantrekkelijk vanwege zijn glanzende uiterlijk, waar ook de naam van afgeleid is.

De mobiel kan open en dicht worden geschoven, om de toetsen te voorschijn te schuiven. Echter kan hij ook dicht bedient worden door middel van het scrolwieltje, de 2 zij knoppen van dat wieltje en de 2 knoppen daar weer naast. Hiermee kunnen bijvoorbeeld berichten snel gelezen worden zonder de mobiel open te schuiven.

Ondanks dat alles op het eerste gezicht ordelijk en netjes oogt, zitten er aardig wat ongemakkelijke tekortkomingen in het besturingssysteem wat zorgt voor aardig wat ergernissen. Een voorbeeld is de mp3 speler functie, die echt alle geluiden en muzieknummers van de mobiel wilt afspelen, inclusief de bijgeleverde ringtones die niet te verwijderen zijn. Hierdoor is het dus zeer onprettig om muziek te luisteren, omdat je constant gestoord wordt door simpele deuntjes en telefoon gering.

Verder kan er over het algemeen veel aangepast worden, van ringtone tot op en dicht schuif geluid, maar is de keuze uit sms tonen weer zeer beperkt tot een lijst van paar zeer rare deuntjes. Erg raar, en iets wat naar mening niet zou hebben gehoeven.

De telefoon valt op zichzelf dus zeker niet tegen, en is onverwoestbaar. Een paar downloadbare updates zouden echter zeker niet overbodig zijn, want helaas beperkt het besturingssysteem van de telefoon in zijn functies. De accu deed het het eerste anderhalf jaar goed (7 dagen op gemiddeld gebruik) maar zakte toen snel naar slecht (1 dag maximaal met gemiddeld gebruik).

Heb jij ook een LG Shine (KE970) Zilver?

Ja leuk te lezen over deze mobiel die ik ook had gekocht met een abbo erbij, toen nog bij Orange die nog niet was overgenomen door T-Mobile.

De demonstratie in de shop trok mij over de brug want de verkoper liet mij zien dat het beeld over het hele scherm was te zien wanneer je een foto dan wel een filmpje aan het nemen was, de terleurstelling kwam al vlug toen ik een filmpje wilde terug kijken die ik met het toestel had gemaakt.

Wat ik tezien kreeg was zeer slecht nog kleiner dan een poszegel ook op de PC was dat filmpje niet om aan tezien, ook daar een Update voor uitbrengen had op zijn minst korrekt geweest, maar nee niets en bellen naar die jongens leverde ook niets op.

Heb toch de 2 jaar uitgediend wat het abbo was en overgestapt naar Hi met de toen de nieuwe HTC HD2 wat een verandering was maar goed in die tijd was het een redelijk goed toestel.

Tot zover maar weer ..... :+