Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) Review

Aight! 26 april 2005, 1.311 views

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)

Pluspunten

• Design
  • Geruisloos
  • Mooi Afgewerkt

Minpunten

• Klein
  • Weining uitbreidings mogelijk heden
  • Snel krassen op, e.d

Kwaliteit voeding Score: 4
Deze kast is een zeer mooie kast, kwa design zeker, strak, zonder rare frutseltjes of rare uistekels. Er staat mooi op de zijkanten Antec, maat gaatjes, zodat er wat lucht uit kan, of het zin heeft, tja dat weet ik niet. Voorkant is mooi afgewerkt met zowel een klepje als een kapje voor front usb, firewire, sound. Ook zit er voor een filtertje voor het stof, die eventueel een fan aanzuigt. De achterkant is ook mooi afgewerkt, plaats voor een 120 mm fan. De kast ziet er van binnen klein uit, alles past goed. Zowel de HDD's als de CD/DVD drives en het moederbord, het is soms wel lastig om een moederbord te installeren, maar dan haal ik altijd de linker intake fan uit. Je krijgt alleen een outtake fan erbij, dus moet je ernog een bij kopen. De intake zorgt ervoor dat de hdd's gekoeld worden met verse koude lucht, en blaast het zo de kast in. Door de Temperatuur gestuurde voeding, zijn de fans vrijwel geruisloos, ook de voeding. Voeding ben ik ook nog altijd tevreden over. Prijs is gelukkig gedaald, maar ik vind het nog erg duur, 100 euro voor een omhulsel. Wel kwaliteit.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)?

Tja over de voeding, hij is wel goed, maar 100 euro is al gauw 200 gulden, ja ja ik denk nog in guldens. En aangezien ik niet al te veel geld in mijn pc steek.
Trouwens die blauwe lichtjes die zijn daar om de dieren weg te jagen, konden daar niet tegen of zo, stond ergens.
Zal wel bullshit zijn ;) :P

Maar je krijgt wel kwaliteit.

Met uitbreidings mogelijk heden bedoelde ik, meer stel je wilt een big ass watercooling inbouwen, c.q Prometaria of zo, gaat allemaal niet.

En jij hebt je kast open, ik wil mijn kast helemaal dicht. Dan zit er niet veel op hoor.
Stel ik koop een tagan, dan bestaat 50% van mijn kast uit kabels.

En natuurlijk de kast in zijn eigen waarde laten, dus niet gaan zagen en zo.

;)
ik denk dat hij zijn kast open had voor de foto. Er zit geen eens een CPU in... ;)
Daarnaast is 100 euro zo'n 220 gulden. 220,37 om precies te zijn.
Verder best een nette beknopte review
Over lichtjes en vliegen gesproken...
Doe je UV-licht uit als je buiten zit met je pc, of je hebt binnen een nacht je pc vol wespen/vliegen/ander gespuis zitten. Ervaring van Campzone... En een 120 mm fan vergruist niet alles wat er naar binnen wil komen :+
Ja, euhm, in hoeveel miditowers past dat wel dan, samen met 4 gekoelde HD's?
En jij hebt je kast open, ik wil mijn kast helemaal dicht.
Ik was toen de ccfl's aan het inbouwen, zodoende was de kast open.. Hij kan gewoon dicht.
Er zit geen eens een CPU in...
Klopt :P. Om de voeding eruit te halen moet de CPU koeler eruit, en om te voorkomen dat ik met de voeding de core zou rammen had ik de cpu er ook maar uitgehaald.
Ik heb deze kast ook en heb niets dan lof over deze kast. Het is dan ook mijn eerste kast die echt stil is.
En omdat ik niet echt in de casemodscene zit is deze voor mij echt ideaal.

Er is wel een ding dat ik een beetje vreemd vond. De front USB poortjes kon ik niet aansluiten op het MSI K8n moederbord die ik erbij had gekocht. Het firewire poortje werkt daarentegen wel. Iemand een oplossing hiervoor?
Je zegt hier de prijs hoog te vinden ("¤ 100,- voor een omhulsel!). Vergeet dan niet dat de bijgeleverde voeding alleen al ¾ van dat bedrag waard is! :)
Hoezo "Weining uitbreidings mogelijk heden"? Ik heb ook een Sonata hier naast me staan, en voor een miditower gaat er imho nogal wat in. Er zijn misschien andere kasten te vinden met meer interne 3,5" bays, maar die zijn allemaal onbruikbaar voor HD's omdat je ze niet kan koelen. En wat moet je dan met 3,5" bays?

Ik heb in m'n Sonata 3 gekoelde HD's (4de zou ik er zo bij kunnen schuiven, en ga ik waarschijnlijk ook doen zodra m'n saldo het toelaat :+), een DVD drive, een CD-writer met een 5,25" fancontroller ertussen zodat ze elkaar niet teveel verhitten, een floppydrive en dan nóg een externe 3,5" bay over. Dan nog twee 120mm casefans, uiteraard een moederbord met daarop een sloot insteekkaarten, en ik heb ook 3 CCFL's van 30cm weten weg te werken (3de zit vooronderaan, niet direct zichtbaar op de pic). Ik zou ook nog minstens twee 120mm fan's in het sidepanel kunnen verwerken als ik dat zou willen.

Hoe kan je dan nog zeggen dat de kast "weinig uitbreidingsmogelijkheden" heeft?