D-Link DGS-108 Review

blanka 25 februari 2013, laatste update op 1 november 2016, 45 views

D-Link DGS-108

Features Score: 4

Ik zocht een gigabit switch met laag energieverbruik om naast mijn Online Thomson modem/router de onderlinge snelheid tussen de aangesloten computers flink te verhogen.

Ik heb getwijfeld tussen dit model en de ECO DGS-1008, maar ik kon geen verschillen ontdekken anders dan de behuizing. De DGS-108 is een van de mooiste computerproducten die ik sinds lang heb gekocht. Heerlijk no-nonsese en en deed me denken aan de eerste netwerkspullen die ik 10 jaar geleden kocht.

Kastje is heel compact en blijft gewoon op kamertemperatuur. Ik heb in gebruik geen enkele temperatuurstijging kunnen waarnemen. De poorten hebben 2 lichtjes, een oranje en een groene, en hiermee laten ze de snelheid zien waarop de aangesloten kabel draait. Opvallend is dat er geen Cat-6 kabels nodig zijn voor Gigabit snelheden.

Kleine snelheidstest
Ik heb even een kleine test gedaan voor een indicatie van de snelheid.
Aangesloten een MacMini 3.1 en een MacPro 1.1
Beide handmatig op full-duplex en jumbo frames
Een file van 8,5 Gb van de mini naar de pro is 133 seconde onderweg, dit is ongeveer 500mbit gemiddeld.

Ter vergelijking:
Zelfde file naar FW400 schijf wegschrijven is 7 minuten, en naar een USB2 schijf is 8 minuten.

Heb jij ook een D-Link DGS-108?