Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Koss Pro DJ 100 hoofdtelefoon (Zwart) Review

I_Alone 19 februari 2013, 960 views

Koss Pro DJ 100 hoofdtelefoon (Zwart)

Pluspunten

• comfortabel
  • uitstekend geluid
  • goede prijs

Minpunten

• krulsnoer niet verwisselbaar en aan korte kant

In de zoektocht naar een goede, betaalbare, gesloten hoofdtelefoon stuitte ik op de Koss PRO DJ100. Niet het meest aansprekende merk op deze markt maar de lovende kritieken (headphone.com, Amazon.com) en de prijs trokken me snel over te streep. Daarbij vind ik 'm mooi om te zien.

De hoofdtelefoon heeft een "DJ" aanduiding gekregen omdat de oorschelpen (bijna 180 graden) kunnen wegdraaien en het ding voorzien is van een mono/stereo schakelaar. Of het een goede is voor dj's kan ik niet beoordelen maar het heeft alles wat je mag verwachten van een gesloten full-size hoofdtelefoon. Het leent zich uitstekend voor huis- en kantoorgebruik en zal zelfs in de studio niet misstaan.

Op de doos staat dat de set "extreme bass" heeft. Als je 'm daarvoor koopt kan het tegenvallen. Voor een headset van dit formaat geeft het een behoorlijk vol geluid, echter zeker niet teveel. Het geluid is helder zonder dat het daarin overdrijft, het is allemaal lekker neutraal. Voor deze prijsklasse biedt deze hoofdtelefoon ongekend veel detail. Vooral vocalen blinken uit.

De aansluiting gaat middels een vrij zwaar uitgevoerde krulsnoer. Die is volledig uitgetrokken weliswaar lang (rond 2.5 meter) maar in 'rust' nog geen meter en daarmee aan de korte kant. Er is trouwens een nieuwe variant van deze hoofdtelefoon, de PRO DJ200, waarbij de krulsnoer kan worden verwisseld met een normale draad met ingebouwde iPod remote en microfoon. De snoer eindigt in een 3.5mm mini-jack en wordt geleverd met een verloop naar 6.3mm jack.

Het geheel zit comfortabel op een niet al te groot hoofd. Wellicht is het voor mensen met een grote bol en/of grote oren niet de beste keuze want de schelpen zijn niet super groot. De afwerking is goed en het geheel voelt licht doch solide aan. Ik heb de hoofdtelefoon slechts een week in bezit dus de praktijk moet uitwijzen hoe sterk de kunststof ophanging van de schelpen (op het oog het zwakste punt) is.

Heb jij ook een Koss Pro DJ 100 hoofdtelefoon (Zwart)?

Als ik je beoordeling bekijk, denk ik 'wauw, goed ding!!'.. maar als ik je verhaal lees, kom ik niet verder dan dat je het een matige koptelefoon vindt.

Niet negatief bedoeld, maar dat is mijn eerste indruk.
Het geluid en de prijs/prestatie-verhouding zijn uitstekend. Geluidskwaliteit is natuurlijk subjectief en niet zo gemakkelijk in woorden te vatten. Omdat de koptelefoon ook beperkingen heeft, heb ik die geprobeerd te beschrijven. Ik kan me voorstellen dat de nadruk daar nu op lijkt te liggen.

Ik zal de tekst iets aanpassen zodat dat m'n enthousiasme er beter in doorklinkt. Dank voor de review van de review :)
Haha, graag gedaan. Belevingservaringen zijn idd altijd subjectief, maar het belangrijkste is dat jij zelf blij bent met je product. Veel plezier nog ermee :)
Ik heb hem ook, en ben er blij mee!
Goed geluid, en door de grootte van de speakers ook goede bass-tonen, en een vol geluid.