Medion LIFE P69050 (Zwart) Review

sh4rp88 15 februari 2013, 1.911 views

Medion LIFE P69050 (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bereik van de headset
  • Zit comfortabel
  • Snel opgeladen
  • Compleetheid
  • 2.4GHZ Dongle

Minpunten

• Accu had misschien langer mee kunnen gaan?
  • Microfoon is van goede kwaliteit, maar tegenover de rest van de headset er standaard.

De Wireless headset van Medion, een bijzonder apparaat en voornamelijk scherp geprijsd. Waarom dit apparaat mijn interesse schepte is omdat dit een headset is met een 2.4GHZ verbinding, en dit betekent storingsvrije verbinden, en uitstekende bereik. Of Medion mijn verwachtingen waar kan maken laat ik jullie weten in deze uitgebreide review.

Zendfrequentie2,4GHZ
Lithium Batterij3,7V 500mAh
Volledige specs http://www.medion.com/nl/...+hoofdtelefoon/50041645A1

Mijn eerste indruk toen ik deze headset in ontvangst mocht nemen waren zeer goed, de headset wordt zoals ik al verwacht had compleet geleverd. Medion laat hun klanten geen extra spullen kopen om hun producten te laten functioneren, dit is een grote pluspunt van Medion. Tevens is de kwaliteit van de Headphone zelf ook niet mis, hij zit lekker op je hoofd en is te verstellen naar elke instelling je maar zelf wilt.

Zoals ik hier boven al beschreven heb vindt ik dat Medion hun producten zeer compleet leveren en dat is bij deze headset niet anders. Zo heeft Medion aan elk denkmogelijke aansluit mogelijkheid gedacht, om direct aan de slag te kunnen. Zo zit er een 3,5mm Jack naar jack aansluiting bij om hem bijvoorbeeld te gebruiken bij een stereo installatie, maar dan heb je wel de voeding nodig van het docking-station. Het product wordt ook geleverd met een jack naar R/L tulp kabel om het direct op een versterker aan te sluiten of je Playstation 3. En uiteraard kan ook de USB 2.0 naar mini-USB niet missen om de headset op te laden, en de aansluiting voor een pc/laptop met alleen een USB 2.0 aansluiting is ook gedacht. Hoewel de Dongle die de headset zijn signaal geeft USB 3.0 is, is het mogelijk hem gewoon via een USB 2.0 port aan te kunnen sturen. Voor deze verbinding heb je echter wel de AC-adapter nodig voor de extra voeding die USB 3.0 vraagt. Kortom je kunt met elke denkbare geluidbron meteen aan de slag.

Wanneer je de headset dongle in een USB 3.0 port van je pc/laptop steekt ben je eigenlijk ready to go, de headset vereist geen extern programma om aan de slag te gaan. Ik heb het getest met een Windows 7/8 systeem, ik weet echter niet hoe het met Mac OS zit, helaas beschik ik niet over een macbook of andere Apple producten, maar ik ga er vanuit dat dit het zelfde is. Ook wanneer je de dongle in de docking-station steekt en via USB 2.0 aansluit kunt je direct aan de slag, Windows herkent het product gelijk en wanneer je dan je docking-station aanzet, wordt dit gelijk je primaire geluidsbron. Kortom geen omkijken naar, en gelijk genieten van je product.

Het mooiste is wanneer je dit apparaat gebruikt in combinatie met een USB 3.0 port. Dit geeft je de mogelijkheid om een stekker te besparen, voor de extra voeding die je wel nodig hebt wanneer je hem in een USB 2.0 port steekt. En wanneer je dit in combinatie wil gebruiken wanneer je bijvoorbeeld op reis bent of in de trein, is het wel vereist om een USB 3.0 port te hebben op je laptop/netbook.

Ik ben zeer te spreken over hoe sterk het signaal is, ik heb het in meerdere situaties getest en bij alle tests kan ik niks anders dan positief zijn. Zo heb ik de dongle van de P69050 in mijn pc gedaan (USB 3.0, mijn pc staat op de begaande grond) en ben met de headset naar zolder gegaan dit is ongeveer 10 meter hoger en er zitten 3 betonnen vloeren tussen. En nog slaagt deze Medion headset er in om zowel het geluid van de muziek/film geruisloos over te brengen, en laat mij nog steeds mijn muziek bedienen met de knoppen op de headset. Tevens heb ik nog een test gedaan, waarbij ik met de headset naar buiten ben gegaan en zo gekeken tot hoever ik kan lopen totdat het signaal weg valt. En ook in deze test stelt Medion mij niet teleur, ik ben ongeveer een meter of 40 weg en het signaal begint slechter te worden. Ik vindt dit persoonlijk een verre afstand en ook hierbij heeft Medion mij niet laten staan.

Zelf ben ik niet echt een persoon die vaak een headset opzet, om zo mijn mede huisgenoten niet lastig te vallen met mijn muziekkeuze, maar dankzij deze P69050 ben ik een headset vaker gaan gebruiken. Dit is echter omdat ik dan nog steeds de bewegingsvrijheid heb die ik gewent ben zonder headset, en geloof mij ik ben een druk persoon en beweeg veel. En ook omdat ik heel het huis kan doorlopen en nog steeds van mijn muziek kan genieten zonder dat de buren daar last van moeten ondervinden. En wat dacht je van stofzuigen, met nog steeds je favorieten muziek te kunnen horen zonder dat je je boxen onnodig hard moet zetten. En daar komt ook nog is bij dat deze headset echt heel lekker op je hoofd zit, normaal gesproken krijg ik last van headsets aan mijn hoofd, maar deze Medion P69050 heeft mijn ervaring compleet veranderd. Je voelt de headset bijna niet zitten en ik vergat soms gewoon dat ik nog de headset op had, zo wilde ik boodschappen gaan doen en kwam net voor dat ik de deur uitliep erachter dat ik de headset nog op had. Een het gemak om Windows Media Player te kunnen bedienen met de headset maakt het totaal plaatje compleet, zo kan je gemakkelijk door je muziek heet skippen en is het zeer eenvoudig je muziek op pauze te zetten en weer verder te laten spelen, ook het volume aanpassen gaat met een groot gemak.

De Medion P69050 heeft in totaal 6 knoppen en 1 switch, de switch is voor het aan en uit zetten van de headset, daar is niets bijzonders aan je zet hem aan als je hem wilt gebruiken en zet hem daarna weer uit als je er klaar mee bent. De knoppen heb ik daar in tegen zeer regelmatig gebruikt, zoals ik hierboven al omschreven had is het zeer eenvoudig je muziek op pauze te zetten en weer verder te laten afspelen. Wanneer je de knoppen indrukt voel je ook daadwerkelijk dat je ze indruk en zit een soort van feedback achter, en uiteraard merk je dat gelijk aan je muziek die je aan het afspelen bent. Wanneer je hem harder of zachter wilt zetten en je zit aan de maximale wat de headset kan leveren geeft de headset een piep af zodat je weet dat hij op zijn maximale volume zit, dit geldt ook voor wanneer je hem op zijn minimale volume zet. Ook in het skippen van nummers zit geen vertraging, ook niet wanneer je op zijn maximale signaal zit gaat dit direct (de kracht van 2.4GHZ verbinding). Tevens zit er ook een Comm knop op deze activeert je microfoon in games, de microfoon is niet het gene wat ik het meest gebruikt hebt aangezien de meeste mensen die online games spellen alleen maar zitten de schelden of je zitten uit te dagen.

Over de geluidkwaliteit ben ik zeer te spreken, de bass is lekker aanwezig. En dit is bij mijn muziekkeuze een groot pluspunt (House/Techno), ook hebben mijn medehuisgenoten de geluidskwaliteit als super ervaren, ze vonden de midden en hoge tonen goed uit de verf komen en volden dit een van de betere headphones die ze beluisterd hadden (zijn Dr. Dree gebruikers). Ook kan je geen signaal verlies merken naarmate je verder van de dongle weg gaat, ik kon mij gewoon door heel het huis maneuvreren zonder ook maar 1 seconden kwaliteitsverlies te merken, een heel groot pluspunt voor deze headset en Medion uiteraard. Om het beste het geluid te kunnen omschrijven kan ik alleen maar zeggen : vol geluid, en rijk gevuld.

De microfoon is het gene wat ik het mist gebruikt heb op deze headset, de reden hiervan heb ik een paar alinea’s geleden al uitgelegd. Maar dit wil niet zeggen dat de microfoon niet goed is, de microfoon is echter gewoon oké. Ik heb betere microfoons getest en slechteren deze microfoon doet zijn werk goed en laat je stem horen aan online wereld. Maar om er nou hele nummers mee te gaan zingen en op Youtube een miljoenen publiek te winnen gaat niet met deze microfoon. Voor online gaming doet deze microfoon zijn werk en heb ik daarbij al prettig ervaren. Ook de mensen waarmee ik Skype vonden mijn stem goed hoorbaar en dat wil je toch van een microfoon.

Na ongeveer 1 tot 1,5 uur is de accu vol van de headset en kun je genieten van je muziek. En ongeveer na een halve dag intensief gebruik is de headset leeg, dit vindt ik zeker aan de voldoende kant dat betekent ongeveer 6 uur genieten van je muziek draadloos. Maar uiteraard kunt je altijd wanneer je de headset aan het opladen is hem middels draad nog gebruiken. Wat dacht je van hem te verbinden met een mini-jack kabeltje in je bestaande speakers, of gewoon voorin je pc/laptop. Tevens is het ook zeer eenvoudig te zien wanneer de headset vol is, want wanneer je hem oplaadt gaat er een groen lampje branden wanneer deze uit is, is je headset klaar voor gebruik en helemaal vol. Ook is het eenvoudig zichtbaar wanneer de headset aan staan want dan ziet u een blauw lampje branden.

Om een conclussie te schrijven over dit product is vrij eenvoudig, dit is een geweldig product. Werkt goed, heeft mij een headphone laten gebruiken (veel dank van mijn mede bewoners) die hadden nog al wat last van mijn muziekkeuze. Hij zit lekker op je hoofd je hebt nauwelijks het idee dat je hem op hebt, de batterij gaat lekker lang mee. Een super sterk en groot bereid dankzij 2.4GHZ en vooral storing loos. Als ik een cijfer aan dit product mocht verbinden van 0 tot 10 had ik hem een 9,5 gegeven, waarom geen 10 ? Omdat de microfoon van mij nog een tandje beter had gekund voor de mensen die intensief een microfoon willen gebruiken. Voor mij is dit een zeer geslaagde headset en in combinatie met zijn lage prijs een zeker aanrader, en kan dan ook vol trots zeggen tegen mensen die een headset zoeken om deze aan te schaffen. Het gemak van er mee aan de slag te kunnen gaan en de compleetheid van het pakket maakt deze headset voor iedereen gebruikelijk, geen software helemaal niks de pc/laptop herkent hem en je kunt er van genieten.

Heb jij ook een Medion LIFE P69050 (Zwart)?