Motorola RAZR Razr (XT910) Zwart Review

M.E.Amrani 12 februari 2013, 438 views

Motorola RAZR Razr (XT910) Zwart

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Dikte van maar 7mm
  • OLED scherm erg mooi en helder
  • Snelheid voldoende
  • Geluidskwaliteit
  • Android (Op bepaalde punten positief, vergeleken met symbian)

Minpunten

• Accuduur
  • Android (vind ik op bepaalde punten negatief (vergeleken met symbian), maar dat is persoonlijk)
  • Mijn pc kan geen verbinding maken met het toestel

Keuze van telefoon

Waarom heb ik voor deze toestel gekozen? Ik ben niet gecharmeerd van de toenemende grootte van de huidige toestellen. Ik ben altijd een fan geweest van Nokia, maar hun laatste toestel (Lumia 920) is ook erg groot en dik. Bovendien is de release alweer vertraagd. Daar mijn vorig toestel toe is aan vervanging was ik op zoek naar iets nieuws. Ondanks dat dit toestel al 1 jaar oud is, en er ondertussen meerdere opvolgers van het toestel bestaan, heb ik gekozen voor deze. De nieuwere toestellen zijn weinig vernieuwend ten opzichte van de XT910, en zien er naar mijn mening iets minder mooi uit.

Toestel

De Motorola Razr XT910 was mij al opgevallen sinds het werd aangekondigd. Het design, features en dikte trokken mij aan. Helaas is ook deze telefoon relatief groot (4.3 inch), maar door de dikte van maar 7mm is het comfortabeler in mijn broekzak dan mijn vorige telefoon (Nokia N8). Nadeel is dat deze telefoon nergens in de winkel lag, en kon het daarom niet eerst zien of voelen. Het was dus een risico. Ondanks de grootte ben ik toch tevreden met de telefoon. Wat ik jammer vond is dat het een erg licht toestel is wat betreft gewicht. Het voelt daarom minder degelijk aan. De eerste val heeft de toestel al meegemaakt, en er is gelukkig niks aan de hand.
Qua design erg verrassend, ziet er chique uit, afwijkend als je het vergelijkt met andere merken telefoons. Mooi afgewerkt met kevlar achterkant.

Scherm
Prachtig AMOLED scherm, wil nooit terug naar LCD. Zwartwaarden zijn prachtig, en de kleuren springen eruit. Mijn vorige 3 telefoons hadden een OLED scherm en sindsdien ben ik verkocht. Vond het ook erg vreemd dat de laatste vlaggenschip van Nokia (Lumia 920) een LCD bevat terwijl zij de laatste jaren samen met Samsung al hun telefoons in het hogere segment uitrustten met OLED. Erg fijn scherm om films en foto's op te bekijken.

Software
Standaard uitgerust met Android 2.3, maar met een upgrade naar Android 4,0. Nog nooit ervaring gehad met Android, wel met Symbian. Over het algemeen veel beter, soepeler en mooier dan symbian. Alleen wat onlogische dingetjes, zoals het opslaan van een nieuw telefoonnummer het ontvangen van een nieuw sms. Fotoalbum is ook niet het meest logisch en moeilijk te managen. Ook automatische socialmedia integratie is iets waar ik niet om heb gevraagd. Al mijn facebook contactpersonen zitten nu in mijn telefoonboek. Maar over het algemeen een goede indruk. Ook Motorola´s schil over Android ziet er gelikt uit.
Bepaalde apps zijn voor mij belangrijk geweest, waaronder PDF viewer en Office pakket. Deze lopen erg soepel en intuitief. Ook het afspelen van verschillende videoformaten zonder het omzetten vind ik belangrijk. Dat is hier geen probleem.

Mooi toestel, wat betreft hardware ben ik tevreden. Hoewel ik geen fan ben van Android, zijn de taken en apps die ik belangrijk vind wel goed te gebruiken. Voor deze prijs erg fijn toestel, ook nu een jaar later raad ik anderen deze telefoon aan. Ook voor degenen die een een toestel willen hebben die weinig verkrijgbaar is en afwijkend wat betreft design, is dit een goede keus. Motorola heeft zeker iets moois neergezet met deze Razr!

Heb jij ook een Motorola RAZR Razr (XT910) Zwart?

Reviews door de redactie