Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Creative EP-630 (Zwart) Review

-Theanimal- 13 april 2008, laatste update op 17 november 2015, 4.844 views

Creative EP-630 (Zwart)

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Relatief goedkoop
  • Modern uiterlijk
  • Goede isolatie

Minpunten

• Het schuren etc. waar je aan moet wennen
  • Sleeves die er af kunnen vallen

Ik was weer toe aan een stel nieuwe oordopjes nadat ik mijn oude een beetje had gesloopt. Ik had een van de oordopjes in het water laten vallen, en toen begon die een beetje te kraken :P Maar dat vond ik helemaal niet zo erg want ik wilde toch al een stel nieuwe hebben:
https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjmOGm0fle4h.jpeg de Creative EP-630.

De verpakking
De verpakking is nogal standaard. Met lekker veel plakbandjes en dingetjes om de verpakking goed dicht te houden. In de doos zelf vind je:

- De oordopjes zelf
- Drie paar sleeves in drie verschillende maten
- Een handleiding

Verder is er niet zoveel op de verpakking aan te merken eigenlijk

De kwaliteit
De geluidskwaliteit is gewoon top! Ik vindze zelf een stuk beter klinken dan mijn vorige setje(die van de HPM-75 walkman accesoire). De bas klinkt goed, de hoge tonen klinken goed. Het geheel klinkt erg helder en alle tonen zijn goed gebalanceerd voor zover als ik kan horen. Op de geluidskwaliteti heb ik eigenlijk niet zo heel veel op aan te merken eigenlijk. Je moet er alleen wel mee rekening houden dat je het verschil tussen verschillende bitrates veel sneller hoort dan met bijvoorbeeld Ipod oordopjes ;)

De bouwkwaliteit is zeer degelijk. Gewoon goede oordopppen die er modern uitzien. De sleeves kunnen er wel afvallen af en toe. De kans dat dit gebeurt is heel erg klein aangezien ze speciale randjes hebben waardoor het opzetten ook een stukje lastiger gaat, maar die er wel voor zorgt dat ze er wat moeilijkr afvallen. Maar ik was er al een keer een op de brug verloren. Maar deze had ik gelukkig nog teruggevonden dus dat was allemaal wel oké. Dus oppassen dat als je ze uit je broekzak wil halen dat ze niet blijven haken.

Overigens heb ik ze ook nog even vergeleken met de Sennheiser CX-300, een concurrent van de EP-630. Ze lijken erg veel op elkaar, zowel qua bouwkwaliteit, als in geluidskwaliteit. De CX-300 heeft een haakse plug in plaats van een rechte. En hij heeft ook iets meer bass dan de EP-630.

De Prijs
20 euro voor een stel oordoppen waar je nog een tijdje plezierig mee vooruit kan. Is niks mee volgens mij, en ik raad ze ook aan voor iedereen die een nieuw stel oordoppen zoekt voor niet al te veel geld.

Andere dingen
Eigenlijk kan ik alleen maar positief zijn over deze doppen. De enige nadelen die er zouden kunnen zijn, zijn standaard in-ear nadelen. Dit betekent dus dat je jezelf kan horen ademen, elke keer dat het draadje een beetje schuurt hoor je het etc. Maar dit zijn dingen waar je na een tijdje aan went waarna je er niet zoveel last meer van hebt. Wel geeft dit een erg goede isolatie van het geluid. Dus misschien in het verkeer niet zo'n goed idee om te gebruiken :P

De conclusie
De Creative EP-630 is een goed en relatief goedkoop stel oordopjes die ik eigenlijk aan iedereen aanraad die een nieuw stel oordopjes wil hebben. De nadelen wennen allemaal, en de kans dat je de sleeves verliest is gewoon erg klein. Het kan alleen soms gebeuren zonder dat je het doorhebt.

• Sony-Ericsson W800i

Heb jij ook een Creative EP-630 (Zwart)?

De Sleeves kun je vastlijmen om het afvallen te verhelpen. doe het wel goed anders komt er vuil onder van je oren!