Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Koss PortaPro (Goud, Zwart) Review

Heilige Kaas 9 februari 2013, 609 views

Koss PortaPro (Goud, Zwart)

Pluspunten

• Erg portable
  • Goede bang for buck
  • Leuk warm geluid

Minpunten

• Je zet hem niet in een keer op.

Erg goede koptelefoon voor het geld! Zeker een aanrader. Ik gebruik hem zelf als backup paar die altijd in mijn schooltas zit. Zo zit ik in de bus nooit zonder muziek.

Het geluid is aan de warme kant met een behoorlijke bass. Deze koptelefoon heeft voor het geld niet echt nadelen. Het is echt onvoorstelbaar goed, ik heb koptelefoons gehoord die twee keer zoveel kosten en deze kan het gewoon verslaan.
Hij sluit niet heel goed af dus je hoort omgevings geluiden wel, dit maakt hem niet geschikt voor muziek luisteren in erg drukke omgevings, en bij gebruik in de bus of ergens waar het wel rustig is heb je kans dat je andere mensen stoort.

Een van de voordelen, waarom die ook portapro heet, is dat hij opvouwbaar is. Dat ding kan echt heel erg compact worden en zo neemt die weinig ruimte in in mijn tas. De headband kan in elkaar schuiven.

Het comfort is wel aardig, ik heb beter gevoeld maar niks om over te klagen, het gaat geen pijn doen ofzo. Ik gebruik hem zelf altijd op de "firm" stand en mocht je hier wel last van krijgen kan je hem op de "light" stand zetten. Hiermee pas je aan hoe stevig de headphone op je hoofd zit.

Voor gebruik moet je de headphone wel uitklappen en aangezien de headband uitschuifbaar is moet je dit ook goed zetten. Dit is een handigheid die je snel krijgt en dan heb je hem zo op.

Ik heb er ongeveer 25-30 euro voor betaald. Mooi prijsje. Ik heb een witte versie via een marktplaats handelaartje gehaald.

Als ik de review moet aanvullen dan zeg het maar! Dit is mijn eerste review dus ik kan wat gemist hebben.

Heb jij ook een Koss PortaPro (Goud, Zwart)?

Aanvulling, de metalen band trekt haren uit je hoofd :P Het is qua geluid (en jaren 80 tijdmachine) een mooie hoofdtelefoon als je rond de 25 euro uitgeeft. Ze lekken wel enorm veel geluid, daar moet je rekening mee houden.

Een waarschuwing voor potentiele kopers, er is hele goede namaak in omloop. Je moet dus wel uitkijken als je voor een scherpe prijs deze hoofdtelefoon wilt kopen. Ik heb al blauwe en rode versies gezien met bijna perfecte verpakking uit China, $8 incl. verzenden.

Goedkoop handelaartje met de witte versie die (ik geloof) alleen in Zweden te koop is? Zeker weten dat het een originele is Kaas? :P
Mocht het namaak zijn dan is het geluid toch echt damned impressive. Dan zou ik het niet eens erg vinden.
Dat de haren eruit worden getrokken heb ik geen last van, maarja ik heb er dan ook maar heel weinig :)

Edit: Ik heb even een check gedaan en alles wijst er op dat het echt is. Net als de meest duidelijke: de impedantie. Deze is ~60ohm en fake zijn blijkbaar 30. En als dit neppe zijn dan wil ik heel graag weten waar deze vandaan komen en of het dezelfde zullen zijn als de $8 van dx enzo. Dat zou no doubts DE budget headphone van de wereld zijn. Al is het nu ook al zo.

[Reactie gewijzigd door Heilige Kaas op 9 februari 2013 20:25]