Marmitek BoomBoom 560 Review

Charx 12 februari 2013, 5.677 views

Marmitek BoomBoom 560

Pluspunten

• Goede prijs voor wat het biedt -> OverEar
  • Hij zit lekker stevig maar toch zacht
  • De batterij gaat erg lang mee
  • Goede geluid- opname kwaliteit
  • Bluetooth bereik

Minpunten

• 3.5mm en Mini-USB ingang niet goed en lelijk afgeschermt
  • Indicatie led erg aanwezig
  • 3.5mm Stoort
  • Zwak plastic

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
*~[Update] 24-02-2013*

Slordig van mij dat ik hem nu pas update 24 mei 2013 maar het moest toch nog even gezegd worden.

Ook al was mijn headset gebroken ik kreeg van Marimitek twee weken later direct een nieuwe gekregen nadat ik had gemeld dat die van mij onder normale omstandigheden was gebroken. IMHO geeft dat toch aan dat ze erg klantvriendelijk zijn en/of dat ze ook vinden dat zo'n headset niet onder normaal gebruik hoort te breken vandaar dat ik de bouwkwaliteit +1 heb gegeven. De headset is voor die prijs zeker de moeite waard. 3.5mm kabeltje stoort helaas wel weer.

*~[Update] 12-02-2013*

Gisteren is het uiteinde van de headset gebroken. :( Ik ga hem terug sturen en eens kijken hoe vriendelijk ze zijn bij Marmitek. min 2 sterren voor bouwkwaliteit.

Algemene beoordeling 06-02-2013

Ik vond het moeilijk om full-over ear bt-headsets te vinden. Met full-over ear bedoel ik dat de headset schelpen volledig over de oren vallen. De enige echt full-over ear bt-headset zijn de:
  • Sennheiser mm 500
  • Sennheiser mm 550
  • Nokia Purity Pro (bh-940)
  • SMS Sync
Deze beginnen echter bij een prijs van >200. Dus in dat opzicht heeft Marmitek met zijn 45 euro kostende full-over ear bt-headset al een leuk product neergezet.

Features

Er is zit een 3.5mm jack in de headset. Alleen weet ik niet of het aan het kabeltje ligt wat is meegeleverd maar als ik hem via 3.5mm jack aansluit zit er ruis doorheen.

Een hoop features zijn ook afhankelijk van het apparaat waar aan het wordt verbonden. Ik heb bijvoorbeeld een HTC One S die Android 4.1 draait. Android . Als ik mijn headset aanzet is die gelijk verbonden met mijn telefoon. Wanneer twee maal op de uitknop wordt gedrukt dan belt die de meest recent gekozen contact. Wanneer men de uitknop ingedrukt houdt kan er met voice dail gebeld worden. Wanneer je muziek luistert en je wordt gebelt gaat de muziek op pauze en vervolgt de muziek weer wanneer het gesprek beindigt.
  • Aan/Uit knop
  • Twee Volume regelknop + en -
  • Prev, next, paus/play knop
  • Microfoon
  • Verstelbare oren (niet inklapbaar)
Kwaliteit geluidsweergave en opname

Voor een headset van nog geen 50 euro komt er erg degelijk geluid uit. Doordat de headset is afgesloten neem je de muziek beter op wat weer voor een fijnere muziek ervaring zorgt. De bass is bijzonder goed voor een <50 euro headset en hij kan hard genoeg. Een gesprek via de telefoon werkt erg goed. Omdat de microfoon niet direct voor de mond zit hoort de ontvanger wel iets meer omgevings geluid maar is de gebruiker nog wel dudielijk te horen. De batterij gaat ongekend lang mee. Het bereik is uitstekend, de kwaliteit neemt niet af bij een wat grotere afstand. Pas bij 6eter gaat die stotteren.

Bouwkwaliteit en afwerking

Hij voelt robuust aan en kan goed gebogen worden. Hij zit strak om het (middelmatig tot groot) hoofd wat ik wel fijn vindt omdat die dan niet zomaar af kan vallen. De kussentjes zijn erg zacht dus hij zit ook erg lekker en goed afgesloten van de buitenwereld. De knopjes zijn niet te licht gevoelig wat goed is omdat als je met je hoofd draait terwijl je jas aanzit je niet wilt dat het nummer wisselt of iets dergelijks.

Er zijn ook wat minderen dingen... het indicatie ledje zijn 3 velle led lampjes die om de 5 seconden even brand. Had niet gehoeven van mij. De mini-usb en 3.5mm aansluiting zitten naast elkaar waar een slap rubbertje overheen zit om het af te schermen. Het rubbertje past niet goed en blijft niet goed zitten, tevens ziet het er lelijk uit. Waarom er geen micro-/ inplaats van mini wordt gebruikt snap ik ook niet.

Zoals ik aan het begin al zei, voor deze prijs zijn er niet echte full-over ear headsets. De kwaliteit geluid kwaliteit is goed, hij is robuust en bevat uiteraard alle mooie bluetooth handigheid. Wat betreft de ledlampjes kan je natuurlijk altijd iets overheen plakken maar wel jammer. Wat ik wel echt een min punt vindt is de miniJack die al direct stoort en de miniUsb en miniJack ingang dat die niet degelijk zijn afgeschermt.

Heb jij ook een Marmitek BoomBoom 560?

Ik heb 'm ook. Kan alles wel bevestigen op twee dingen na; mijn microfoontje neemt heel zacht op met een zoemtoon er bij en de bouwkwaliteit vind ik juist wel weer goed. Ik heb 'm vaak meegenomen in mijn rugtas en hij is gelukkig nog heel.
Nou, vandaag heb ik er ook één gekocht. Geluidskwaliteit valt me zwaar tegen, echt bagger. :/
Af en toe ook een hapering van een halve tel. Had eerst een goedkope trust como en die klonk veel beter.

[Reactie gewijzigd door Burner13 op 27 augustus 2014 15:08]

Ik heb de Marmitek Boomboom 560 vandaag binnen gekregen. Mijn beste vriend had er ook al een dus ik wist dat ie goed was.

De afwerking is goed. Stevig, zelfs een vervangbare lithium ion batterij. Dat vond ik zelfs bij de dure merken niet terug, die mogelijkheid om de accu te vervangen.

Het geluid is super, het apparaat zit heerlijk en is behoorlijk stevig geconstrueerd.

Enige minpuntje is de knullige rubberen seal die de micro usb en de line in moet afsluiten. Maar het zit er en het werkt !

Al met al, kun je voor deze kwaliteit voor deze prijs echt niet fout gaan.