Xitac X-gear C888K (ATX, 400W, Zwart) Review

SoulShot 9 april 2008, laatste update op 4 mei 2008, 943 views

Xitac X-gear C888K (ATX, 400W, Zwart)

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Uitzicht

Minpunten

• Ledjes snel stuk

Kwaliteit voeding Score: 1
Ik bezit deze doos gemaakt voor elektronica in vast te schroeven nu al meer dan een jaar en hij is alles wat ik ervan verwacht had. Toen ik opzoek was naar een geschikte kast voor mijn computer hechte ik niet echt veel belang aan de kwaliteiten, maar eerder aan het uiterlijk en de prijs.
Achteraf gezien, heb ik geen spijt dat ik niet naar een kwaliteitskast heb gekeken. Bijvoorbeeld toen was de Antec P180 enorm populair. Echter (ongemod) is dit een gewoon een zwarte doos in mijn ogen. Kwalitatief is natuurlijk een ander verhaal, de ventilators zijn beslist stiller en de voeding is echt gemaakt om gebruikt te worden.

Bouwkwaliteit
  • De kast is overal afgewerkt met afgeronde randjes, dus geen mogelijkheid om je hand of arm open te scheuren als je erin zit te werken.
  • Aan de voorkant bevindt er zich een klepje waarachter we een powerknop, resetknop, vier 5.25" (DVD) en twee 3.5" (Floppy) drivebays. Op het klepje bevinden zich 2 blauwe LED's die wel een extra touch geven aan de kast, echter bij mij duurde dit spelletje maar 1 maand en toen was het afgelopen met de LED's :(. Toen'k de kast eerst in handen kreeg was dat het eerste nadeel dat me opviel, de powerknop achter het klepje. Dit heb'k echter opgelost door in de bios power on keyboard aan te zetten :).
  • Het doorkijkraampje is van iets mindere kwaliteit. Rond de schroeven waar hij vastgeschroefd is aan het zijpaneel zitten allemaal kleine barstjes Waarschijnlijk door het uitzetten van het plexiglas door de warmte van de hardware.
Inbouwmogelijkheden
  • 2x 3.5" (Floppy)
  • 4x 5.25" (DVD)
  • 4x 3.5" (HDD's) Er is ook voldoende ruimte tussen de harde schijven voor koeling.
Koelingsmogelijkheden
  • Standaard een 120mm rear-fan
  • Standaard een 80mm Blauwe LED side-fan Deze heb ik er uit gehaald omdat hij te veel lawaai maakt
  • Mogelijkheid voor een 120mm front-fan Ook in gebruik voor HDD-koeling
  • Mogelijkheid voor 80mm in een van de PCI sloten, voor extra koeling voor je videokaart. Dit neem echter een heleboel ruimte weg voor andere PCI apparaten. Zie foto
Voeding
De voeding is zoals gezegd al niet echt wat je verwacht. Ik raad dan ook sterk aan om rekening te houden wanneer je deze kast koopt, dat je een andere voeding voorziet. De voeding heeft een totale output van 400W. en de ampère op de lijnen zijn ook niet echt om naar huis te schrijven.
  • 3.3V: 20A
  • 5V: 25A
  • 12V: 16A
Installatiegemak
4x Thumbscrews voor de zijpanelen. Voor de rest voldoende schroefjes bij geleverd en gelijk gezegd veilige installatie door de afgeronde randen.

Dit is één van de goedkoopste kasten verkrijgbaar, en kwalitatief voor deze prijs enorm goed op de voeding na. Ik ben enorm tevreden van de kast, ook de geluidsproductie ervan na het weghalen van de 80mm fan in het zijpaneel. De kast is ook vrij compact. Tegenover andere kasten is hij vrij kort, toch past er gemakkelijk een 8800GTS in :).

Heb jij ook een Xitac X-gear C888K (ATX, 400W, Zwart)?

Vrij verwachtbaar van een kist die maar ¤40 kost dat de voeding geen rooie cent waard is. Hij geeft 400W maar voor de rest staat hij in de kast hier :).
Hoe veel watt dat hij geeft zegt niets over qualiteit van de voeding. Wat dat wel zegt is stabiliteit van de lijnen en het geluid wat hij produceerd.
Klopt, maar dat gewoon om een idee te geven over de voeding. Het was helemaal niet de bedoeling om de voeding te reviewen. Hij is eenmaal slecht :)
En dat bazeer je op welke onderbouwde gegevens? Gezien je er wel een rating aan geeft, laat hem dan leeg.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 9 april 2008 22:05]

Op de officieuse manier aan het gewicht van de voeding en aan de prijs.
Maar voor de cijfers:
  • 3.3V: 20A
  • 5V: 25A
  • 12V: 16A
Gelijk toegevoegd aan review.
Bedankt voor je reactie! :)

[Reactie gewijzigd door SoulShot op 9 april 2008 22:47]

Lijkt me sterk dat deze kast van aluminium gemaakt is.
Eerder van zeer dun blik waardoor de kast zeer licht is.
Inderdaad, ook even op gegoogled en er zijn weinig mensen die dit kunnen bevestigen. Ik heb het dan ook uit de review gehaald.

[Reactie gewijzigd door SoulShot op 19 april 2008 17:15]