Specificaties Bedraad Qwerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

Gembird KB-109F-B (Flexibel Siliconen)(Zwart) Review

Joeri Harleman 5 februari 2013, 847 views

Gembird KB-109F-B (Flexibel Siliconen)(Zwart)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Je moet hard drukken om de toetsen te raken.
  • Slechte ergonomie.

Vormgeving
Dit toetsenbord ziet er prima uit. Het krijgt van mij niet de volle punten vanwege het grote blok aan de rechterkant van het toetsenbord. Waarvoor dit blok dient is mij nog niet volkomen duidelijk, ik verwacht dat hierin de elektronica geregeld word. Dit blok doet wel af aan de vormgeving.

Over de prijs mag ik echt niet klagen. Voor 15 euro inclusief verzending heb je dit product in huis. Er zijn vast wel goedkopere alternatieven te vinden maar ik heb gekozen hier geen gebruik van te maken omdat ik al geregistreerd was bij een van de webshops die dit product aanbood.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van het toetsenbord is prima. Ik heb geen op- of aanmerkingen hierover. Het is erg handig dat hij onder water gehouden kan worden omdat hij dichte toetsen heeft.

Precisie
Niet getest en daarom ook niet beoordeeld.

Functionaliteit
Over de functionaliteit van dit toetsenbord heb ik wel het e.e.a op te merken. Tijdens het typen van deze review merk ik het al.. je moet veel kracht zetten om de toetsen in te drukken. Als je een snelle typer bent zoals mij is het waarschijnlijk flink wennen. Als je op dit toetsenbord gaat typen zoals je op een 'solid' toetsenbord zou doen, houd er dan rekening mee dat je pijn aan je handen/armen krijgt de eerste periode dat je dit product gebruikt.

Ergonomie
Vanwege de spierpijn en het harde drukken op dit toetsenbord is de ergonomie niet wenselijk voor langdurig gebruik Het mist de mogelijkheid om dit toetsenbord schuin te zetten (niet meer dan logisch aangezien het toetsenbord van silliconen is gemaakt). Vandaar dan ook het oordeel slecht.

Drivers en ondersteuning
Het betreft een Plug&Play USB toetsenbord, drivers zijn in orde. Ik maak gebruik van Windows 7 64bit. Heb geen andere besturingssystemen getest.

Dit toetsenbord was voor mij een probeersel om te kijken en voelen hoe het is om een flexibel toetsenbord te hebben. Ik zocht het niet als vervanger. Als je een vervanger zoekt voor een toetsenbord, kun je het beste verder zoeken naar een ander toetsenbord vanwege de slechte ergonomie. Al met al heb ik over het product niet veel op te merken. Het praktisch nut zou je wel moeten overwegen.

Heb jij ook een Gembird KB-109F-B (Flexibel Siliconen)(Zwart)?

Beste joeri

Bedankt voor je review. Ik heb dit plankje vorige week aangeschaft. Dit omdat ik opzoek was naar een alternatief van mijn klein ( niet meer ) waterdicht toetsenbordje die ik al een tijdje had liggen. Ik gebruik de Gembird vaak als ik in bad zit. Heerlijk ook gewoon het bordje te laten drijven zonder moeite te hebben dat alles kapot gaat. Verder geef ik je groot gelijk over de kracht die je moet zetten om een toets in te drukken. Hier krijg je inderdaad naar een tijdje last van.

Als het buiten regent is het ook wel fijn dat alles waterdicht is. Hierdoor hoef ik geen extra tas mee te nemen voor alle accessoires die bij mijn waterdichte laptop hoort. Dit omdat ik veel moet programmeren bij zwembaden. ( het is wel is voorgekomen dat alles in het water is gepleurd).

Ik moet namelijk de systemen van de waterpompen beheren. Omdat ik hierdoor meestal onderwater aan het programmeren ben ik heb ik een houder besteld waardoor het typen wat makkelijker afgaat en hierdoor is dit toetsenbord zeker waar voor zijn geld. Ik hoef nu dus nooit meer bang te zijn dat er water op mijn oude toetsenbordje komt en dat ik nu met toetsenbord en laptop samen onderwater kan gaan.

Btw. Dat blokje aan de rechterkant zit de software/hardware op van het bordje. Verder kan dit worden uitbereid met een usb 2.0 aansluiten voor een muis. Denk aan een waterdicht muisje.