Intel Pentium 200MHz (Classic-uitvoering) Review

Tijmen007 1 februari 2013, 359 views

Intel Pentium 200MHz (Classic-uitvoering)

Pluspunten

• Gratis
  • Functioneel

Minpunten

• Functioneel, en daar houd het op.

Dit ding bestaat officieel niet, dus het gaat onder de naam van de CPU die erin zat.

Vandaag is het tijd om aan de vele verzoeken tot nu toe gehoor te geven. De meest recente is alweer wat oud, maar we zullen hem er even bij pakken:

"Misschien een fototje van je behuizing" - Soundman12, 14 september 2011.

Alleen een fotootje is een beetje lastig. Waar plaats ik die? Zonder achtergrond verhaal is het misschien nog geen eens interessant om naar te kijken. Vandaar de review. We gaan de crapkast van Chernobyl reviewen! (Chernobyl kan worden bekeken op mijn profiel onder mijn inventaris)

Uiterlijk

Foto (full): http://i.imgur.com/kJwdeQ9.jpg
Tegenwoordige zeggen de looks alles, en deze doet het er zeker niet voor onder. Nee, deze zit zo ver onder dat hij inmiddels boven de rest staat. Met missende zijplaten sinds de verhuizing in 2001 stond hij lange tijd in volle glorie op zolder. Na een eenzame periode van zo'n 6-7 jaar, had ik hem nodig. Ik had namelijk de HDD bracket uit mijn voorgaande kast kapot gemaakt. Een vurige explosie van een vastzittende schroevendraaier en kortlontige eigenaar had plaats gevonden.

Afijn, ik dwaal af. Deze vriend (behuizing) had hier een daar een koffievlek op zijn verkleurde plastic. Post-modernistische knoeierij noemen we dat hier. Een lichtelijk afstotelijk uiterlijk. Misschien ook maar goed ook sinds hij altijd open staat, zodat niemand besluit de boel eens van dichtbij te bekijken.

Nadat ik deze een tijd op mijn bureau had staan kwam mijn moeder erachter wat voor een gedrocht het eigenlijk was (lees: ze moest weer eens boven komen om me te halen voor het avondeten, verdomde koptelefoons!). De volgende dag bracht ze daarom spuitbussen mee. Zwart. Dat kleed af. En staat iedereen goed... dat dachten we ten minste.

Tijdens het spuiten kreeg ik door dat ik te weinig had. Dus had ik een pot verf gepakt die zwart van kleur was. Bleek later latex verf te zijn, dus nu ziet het eruit alsof het in de fik heeft gestaan. Gerimpeld op sommige plekken en hier en daar een mooi egaal glansend plekje. Goed, we gaan naar het volgende onderwerp.

Bouwkwaliteit

Het van de trap donderen en verschillende aanvaringen met hamers en schroevendraaiers hebben de structurele intergriteit nog niet aangetast. Dat zit dus wel snor. Het is waarschijnlijk staal ofzo.

Het paneel voor is van wit plastic wat nu piskleurig is geworden. Dat zal dus wel goedkoop zijn geweest. Nu is het gratis waarschijnlijk.

Feature set

Bijgeleverde accesoires bestond uit:
-Pentium moederbord uit het jaar nul
-Opgeblazen voeding
-Kapotte HDD led
-Missende zijpanelen (of moet ik dat juist niet vermelden?)

Een prima verzorging om gelijk in de vuilnisbak te dumpen. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen. Die wandeling naar de vuilnisbak.

Airflow
Die is er niet. Tenzij me raam open staat en het hard waait.

Form follows function staat hier misschien wel geheel in zijn recht. De functie van mijn computer is het functioneel zijn. Nu is die kast ook niet veel meer dan functioneel. Dat klopt dus allemaal. Voor de Tweaker die vaak zijn hardware vervangt, geen drol kan schelen hoe het er uit ziet en bovenal een kast heeft om het in te verstoppen is dit een prima aanrader. Je kan hem halen bij de meest dichtbijzijnde gemeente werf of computer zolder.

Heb jij ook een Intel Pentium 200MHz (Classic-uitvoering)?

Een stofzuiger zou niet verkeerd zijn op de foto.
verder (voor zo een oud product) prima preview
Dat zou wel een mooiere compositie opleveren ja! We hebben nog ergens op zolder zo'n oude staan die er wel bij past qua staat. :+
Lolwut.

Heb je misschien een link naar die "vele verzoeken" om deze bijzondere review in context te plaatsen?
Wel geinig geschreven, dat mag gezegd :P

Daarentegen wel de nodige overbodige spaties, d's en t's op de verkeerde plek enzovoorts
Kom uit een boerenhol waar men de rekenboekjes en taalboekjes niet wist te onderscheiden, ik rommel dus maar wat aan betreft grammatica! Zal er nog eens naar proberen te kijken..

De referentie uit de review komt in ieder geval hier vandaan: productreview: AMD Phenom II X6 1075T Boxed review door Tijmen007

Veder werd het vaak opgemerkt op het forum. Als ik mijn computer moest omschrijven, of om wat voor een reden dan ook het voor kwam ;). Tevens ook nog ergens anders, maar ik weet even niet waar. Een oud adje van me volgens mij!
H verdikkie Tweakers, neem de afbeelding nou eens mee in de upload! Ok, fullsize verhuist naar IMGUR, een thumbnail versie hier geupload. Helaas kan ik deze reactie niet meer verwijderen :(

Tot de volgende review maar weer! :Y)

[Reactie gewijzigd door Tijmen007 op 1 februari 2013 17:39]