Specificaties 7,1MP, 4x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot A570 IS Review

Peatsmoke 8 april 2008, laatste update op 8 april 2008, 529 views

Canon PowerShot A570 IS

Pluspunten

• Prijs;
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Ruis boven ISO 200
  • Lang nodig om foto's naar kaart te schrijven

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Heb deze Canon 570IS onlangs gekocht als back-upcamera bij mijn DSLR (400D met diverse accesoires).
Op dit moment heb ik er nog niet zoveel foto's mee gemaakt, maar dat in de komende weken snel veranderen.

Over de bouwkwaliteit ben ik op het eerste gezicht best tevreden. Het is een compact toestelletje dat welliswaar groter is dan de Ixus-serie, maar daardoor ook net iets beter in de hand ligt.

Bij de eerste foto's die ik met het toestel gemaakt heb, viel mij wel de enorme ruis op die zo'n compactcamera (met fysiek kleiene sensor) produceert. Ten opzichte van een DSLR is dit toch een klasse (of meer) slechter.
Verder zijn de schrijfsnelheden behoorlijk aan de lage kant (ondanks een Sandisk Ultra 2GB kaartje).

Over de gebruiksduur van de batterijen ben ik best tevreden. Met twee 2500 mAh kan ik een behoorlijke tijd vooruit. Hoeveel, zal de toekomst gaan uitwijzen.

Review zal de komende tijd verder uitgebreid worden.

Heb jij ook een Canon PowerShot A570 IS?