Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi 32GB Zwart Review

Bas Nijland 27 januari 2013, laatste update op 25 december 2014, 973 views

Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi 32GB Zwart

Geweldige tablet geschikt voor heel veel doeleinden. Deze tablet heeft ervoor gezorgd dat ik mijn laptop bijna niet meer gebruikt.

Pluspunten

• Resolutie
  • Design
  • Snelheid tov alle andere tablets
  • Waarde vast

Minpunten

• Flash werkt niet, dus op een aantal "hippe" websites zie je niet alles.
  • dit symbool is niet makkelijk toegankelijk
  • Sommige standaard app's kun je niet verwijderen.
  • Tekst selecteren is lastig
  • Je kunt geen PDF-bestanden opslaan op het apparaat zelf

De nieuwe Ipad met Retina scherm.

Als verstokte Windows-PC gebruiker, heb ik gekozen voor een iPad. Om even te kijken hoe dat werkt zo'n Apple. En dat werkt verbazingwekkend goed. Zo goed zelfs dat ik ook mijn Samsung Galaxy telefoon heb ingeruild voor een iPhone 4.

D E A A N K O O P

Voor ik daadwerkelijk deze iPad kocht heb ik veel rond gekeken en veel modellen vergeleken. De Asus Transformer sprak me wel aan, maar de Samsung Galaxy Tab 2 ook.

In november 2012 hebt ik vervolgens de iPad gekocht, gelijk bij mijn aankoop heb ik een Smart case aangeschaft.

Inruil voor 600 euro krijg je van Apple:

Een keurig vormgegeven doos.
De iPad die goed beschermd wordt door folie
Een data-kabel
Een transformator
Een adapter voor Europese-stopcontacten.
Diverse boekjes

E E R S T E G E B R U I K

Na het bedienen van de schakelaar boven op het scherm verschijnt een appel in beeld, gevolgd door een heel menu van instellingen.

Ik heb hier alles ingesteld en mij voor alle Apple diensten aangemeld.

Dit gaat zeer gemakkelijk

Tijdens het gebruik (25 maanden) is dit een hele fijne tablet gebleken.

Update 24-12-2014

Tablet gebruikt verkocht voor 325

275 euro afschrijving in 25 maanden is 11 euro per maand

Reden van verkoop: accuduur liep terug, iPad was niet voorzien van een simkaartslot en gps-antenne.

Heb jij ook een Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi 32GB Zwart?

Toch al een vraagje: waarom dit al insturen als je later pas de rest gaat schrijven? Het is geen race hoor ;) Ben benieuwd waarom je zo enthousiast bent vergeleken met Android / Windows.
Een kun je zeker maken. Kies maar eens het Engelse toetsenbord ;)
En weer iemand die denkt dat hij andere mensen helpt met een zo genaamde "review" Een "review" verstrekt kritische informatie over een product zodat mensen die misschien het zelfde product willen aanschaffen op de hoogte zijn van de voor en nadelen. Dus lees zelf is wat je net hebt ingetypt en of dat alles onder de definitie van het woord "review" past.