Specificaties 5,25" formaat zonder lcd-scherm - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart) Review

paul.ulft 5 april 2008, laatste update op 5 april 2008, 878 views

Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart)

Pluspunten

• De controller doet een ding heel goed. Hij controleert de fanspeed. Ook van mijn processor en mijn vga kaart.

Minpunten

• kwaliteit

Features Score: 4
Kwaliteit Score: 2
Ik wou graag een fan controller die goede reviews had. Nou op het internet waren de reviews wel oke dus ik bestelde er een bij freezinghardware. De ledjes werkten ongeveer 3 dagen waarna ze het allemaal hadden opgegeven. Waarschijnlijk was er bij het af/aankoppelen van de molex stekker tijdens het modden van mijn pc wat misgegaan. Ikke balen.

Ik had ondertussen ook al een bueorb II op mijn processor zitten en mijn gigabyte p35c-ds3r wil die niet variabel laten lopen op temp. Nou ja. toch de controller maar teruggestuurd naar freezinghardware.

1 week later had ik een nieuwe controller terug. De ledjes daarvan hebben het ook ongeveer een week uitgehouden. Ik heb hem maar niet meer teruggestuurd.

Opvallend was dat een keer bij het rommelen aan de molex de ledjes groenig oplichten. Waarschijnlijk zijn ze toen opnieuw doorgebrand want sindsdien hebben ze het niet meer gedaan.

Kortom mooie looks.....
Jammer van de kwaliteit

• Intel Core 2 Duo, E2180 @ 2,97 Ghz
  • GigaByte GA-P35c-DS3L
  • Sapphire Ulitimate ATI Radeon X 1950 PRO 256MB GDDR3
  • Windows Vista

Heb jij ook een Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart)?

Nou, ik denk eerder dat jij het probleem niet bij de kwaliteit van dat ding moeten zoeken. Zalman maakt één van de betere kwaliteitsproducten. Ik zou als ik jou was maar eens de voltages van je voeding door gaan meten, zeker als de ledjes groen op gaan lichten en te veel spanning krijgen.
Idd, wat voor merk voeding heb je? Als het een sweex oid. is zou ik maar snel een andere gaan halen voordat je nog meer hardware stuk maakt. (een mooie zalman voeding bv ;) )

Je revew kan trouwens wel wat uitgebreider, een paar pics zijn ook altijd mooi.