Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller Review

evil dubbie1 24 januari 2013, laatste update op 24 januari 2013, 2.012 views

Sharkoon Skiller

Pluspunten

• Het toetsenbord is goedkoop, en voor zijn prijsklasse een topper.
  • Er zit software bij om je toetsen te customizen. De software is ook snel ge´nstalleerd
  • Het is mogelijk om je toetsen los te halen (alle toetsen) en de asdw of de pijltoetsen te vervangen met toetsen die meer grip geven voor het gamen.
  • Er zijn een hoop knoppen om de rand voor het pauzeren, afspelen, volume wijzigen etc.
  • Het is zeker voor de prijs een mooi toetsenbord met leuke details zoals het verlichte logo

Minpunten

• Het mooie glanzende toetsenbord is ook erg vatbaar voor krasjes en vingerafdrukken.
  • De bouwkwaliteit is voldoende, maar het voelt wel goedkoop aan. De extra knopjes bijvoorbeeld zitten een beetje los, en voelen kwetsbaar aan.

Ik heb de Sharkoon Skiller vooral gekocht omdat ik een low budget toetsenbord nodig had voor een simpele computer waarmee ik muziek afspeel.

Wat ik er dan ook graag bij wou hebben waren sneltoetsen voor volume up/omlaag/mute. Dit alles vond ik in de Sharkoon Skiller, en hij zag er ook nog eens tof uit. (vooral de verlichte S is gaaf).

Toevoeging: In de praktijk gebruik ik de volume toetsen verassend weinig, waar ik de volume toetsen op mijn laptop volop gebruik. De reden is dat de toetsen niet erg fijn 'indrukken' en gewoon echt goedkoop zijn. Ook zijn ze klein en niet erg makkelijk blind typend te vinden.

Kort maar krachtig: een mooi toetsenbord voor zijn prijsklasse. Serieuze gamers raad ik echter aan om wat langer te sparen en iets mooiers te kopen.
p.s ik had per ongeluk een Duits toetsenbord gekocht, wat achteraf prima te doen is. Ik durf niet te zeggen of er ook qwerty varianten van zijn.

Heb jij ook een Sharkoon Skiller?

Kort maar krachtig?
Is dat een duits toetsenbord?
Helaas had ik een Duits toetsenbord gekocht inderdaad..
Ik heb het toetsenbord nog maar net, dus de lange termijn negatieve kanten zal ik mogelijk later nog posten.
Hoe is dit een minpunt? Deze tekst kun je in de wel erg beknopte review zetten, maar niet markeren als minpunt, want misschien is de conclusie wel: Na langdurig gebruik nog geen gebreken kunnen ontdekken.
Het was niet de bedoeling om het er als een apart minpunt in te zetten.
In mijn gedachten was dit een soort koptekst, in de praktijk kwam het er alleen wat anders uit ^^.