HTC Autolader CC C200 Review

ta_chi79 24 januari 2013, laatste update op 24 januari 2013, 513 views

HTC Autolader CC C200

Pluspunten

Minpunten

• Past niet in alle auto's

De autolader doet het niet.

Na enig uitzoekwerk blijkt het uiteinde van de plug niet 12mm breed te zijn (zoals de standaard ISO 4165) voorschrijft, maar 20mm. Hierdoor kun je de plug er niet ver genoeg in duwen zodat het metale uiteinde geen contact maakt en de oplader dus niet werkt.

Volgens het diverse internet sites (o.a. amazon reviews, xda-developers forum) werkt het iig niet bij sommige modellen van Ford (Focus), Peugeot (206), Renault (Clio, Megane), Opel (Corsa, Vectra) en Toyota (Yaris). Het betreft vast nog meer modellen (en mogelijk niet alle modeljaren), maar deze werden iig genoemd op diverse websites.

Zo te zien op de website van HTC hebben ook de andere modellen (CC C300 en CC C400) last van dit euvel.

Heb jij ook een HTC Autolader CC C200?

Je hebt inderdaad gelijkt, de punt is iets te dik en werkt daardoor niet in o.a. een peugeot. Dit zie je overigens wel bij meer autoladers. Wat ik heb gedaan is een veil gepakt en de punt wat spitser gemaakt, dus de ronde hoeken eraf geveild. Dan past hij er perfect niet. Niet de mooiste oplossing, maar werkt prima!
Zelfde verhaal in mijn Opel Corsa. Moest het ding nu toch passend krijgen omdat mijn nieuwe telefoon niet genoeg wilde laden met mijn andere lader...
Ik heb het vijlen geprobeerd, maar hij bleef nog niet zitten. Heb nu iets (stukje leer, had ik voorhanden) tussen de contacten aan de zijkant van de lader gedaan zodat die minder ver kunnen indrukken. Nu blijft de lader voldoende goed zitten (Ún mijn telefoon laadt op) :)