Arctic F12 PWM, 120mm Review

RoboSpinoza 24 januari 2013, 1.001 views

Arctic F12 PWM, 120mm

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • Arctic Pwm

Minpunten

• Op maximum misschien iets te lawaaig

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 3
Drie van deze fans aangeschaft omdat mijn mobo maar 2x een 4-pins aansluiting, en 2x een 3-pins heeft. Die laatste ondersteunen dus geen active fan control. Met de Arctic PWM kan dit mooi omzeild worden. Aan de 4 pin connector zit een extra 4 pin aansluiting. Zo kan je of je cpu fan er op aan sluiten of een extra case fans (met een maximum van 5 fans in totaal).
De fans worden dan dus allemaal op 1 connector aangesloten en ook via 1 connector aangestuurd, met als gevolg dat zij wel allemaal dezelfde rpm hebben.

Verder zijn de fans zelf op 50 a 60 procent (max is 1350 rpm) erg stil. Ze zijn erg goedkoop en hebben geen overbodige gekke kleurtjes of ledjes waar ik zelf geen fan van ben.
Qua koeling kan ik helaas niet veel zeggen. In idle is mijn gehele systeem rond de 30 graden. Drie Arctic fans dus (2 inlaat, eentje uit), Arctic Cooling Freezer 13 als cpu koeler en een His IceQ X Turbo grafische kaart in een CM Silencio 550 behuizing.

Heb jij ook een Arctic F12 PWM, 120mm?