Bekijk alle uitvoeringen

Lenovo IdeaPad G780 (M842YMH) Review

MulhollandDrive 27 januari 2013, 824 views

Lenovo IdeaPad G780 (M842YMH)

Pluspunten

• No nonsense
  • stil
  • 6GB, 17", i5 en GeForce vind je niet snel voor <600,- (eind 2012)
  • Bouwkwaliteit oogt en voelt robuust

Minpunten

• ik vind het beelscherm zeer slecht (zie onderbouwing)

Hi dit is mijn eerste laptop en ook nog eens mijn eerste review.
Ik heb deze laptop gekocht omdat hij gewoon no nonsense is, ik heb hem eind dec 2012 gekocht voor 599,-.

Mijn selectiecriteria waren de volgende:
-laptop
-i5 processor
-een 'goede videochip' (dus geen intel HD graphics only); deze heeft een
-minimaal 4GB RAM, maar liefst meer intern geheugen (deze heeft 6GB)
-15,3 "' maar liefst toch een groter scherm (deze is 17")

Positief: -6GB, 17" en GeForce vind je niet snel voor <600,-.

Negatieve punten:
-Ik vind het beeldscherm van zeer slechte kwaliteit, dit doet me aan LCD schermen van meer dan10jaar terug denken, er is niet echt een 'optimale kijkhoek.
Bij een foto op het scherm zijn er altijd delen die 'te licht'en zijn en andere delen die 'te donker zijn'.
Bovengenoemd issues heb ik niet bij mijn (instappmodel!) samsung 50Hz LCD televisie (uit 2009) die ook als HTPC monitor fungeert. En ook niet bij de LCD monitor (Dell) op mijn werk
-GeForce630 kan niet het laptopscherm aansturen, alleen een externe monitor (althans het is mij nog niet gelukt om de GeForce630 de laptopmonitor te laten aansturen), ok ik ben geen superspecialist, dus daar kan het ook aan liggen dat het me niet gelukt is.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad G780 (M842YMH)?

De 630M schakelt pas in bij zware grafische processen als games en AutoCAD enzo. Dat is om stroom te besparen. Als je dus gamed op de notebook z'n scherm dan draait de 630M je games.

Beetje karig, je legt alleen uit dat het apparaat bepaalde onderdelen bezit die je in de specs terug kan lezen... Geen benchmarks? Accuduur? Bouwkwaliteit?
Voor meer informatie over de Optimus Technology (de energiebesparende schakel functie tussen de onboard grafische chip de HD4000 of HD3000 en de GT630M) zou je dit document kunnen doorlezen:

Whitepaper: Optimus Technology
ok bedankt voor de reacties, ik zal voorlopig even mijn opmerking over dat de GeForce alleen een externe monitor kan aansturen even weghalen.