Vodafone Smart II Zwart (Vodafone-prepaid) Review

Gnarfy 23 januari 2013, 550 views

Vodafone Smart II Zwart (Vodafone-prepaid)

Pluspunten

• al het goede van een android telefoon

Minpunten

• laadkabel/aansluiting
  • vodafone software (kan grotendeels uit)
  • weinig ruimte (kan niet eens alle updates installeren van de standaard software)
  • beroerde klantenservice (vodafone)

Heb het product gekocht naar aanleiding van een review hier op tweakers.net
Echter, vanaf dag 1 laadt hij al niet goed op - kom je ook maar iets tegen de kabel aan, dan verbreekt de verbinding.
Heb het product langsgebracht bij een MediaMarkt winkel. Ik mocht het niet opsturen of terugsturen vanwege het niet tevreden zijn, want het zit gekoppeld aan beltegoed/een abonnenment.

Daar uitgebreid gemeld dat waar het om gaat en dat de kabel/stekker niet goed genoeg contact maakt.
Wat doen ze, negeren mijn melding - controleren het snoer van de lader niet en sturen hem alleen op met de melding: "laad niet goed op". Ik krijg hem terug met een firmware update, die natuurlijk niets heeft uigehaald - wat ik in de winkel ook al gemeld heb, maar ze sturen me gewoon naar huis met het product en weigeren hem opnieuw op te sturen voor ik het probeer.

Nu zou ik opnieuw langs moeten gaan en het nog eens moeten proberen, het heeft me inmiddels aan vrije tijd en reiskosten al meer gekost dan de hele telefoon.
Al met al, product is prima in alle opzichten behalve het opladen (tenzij je zelf met een luciferhoutje het ding op z'n plaats houdt).

Sidenote: De klantenservice van MM had net zo goed door een getrainde aap gedaan kunnen worden.

Als je niet opwaardeerd is je beltegoed na 3 maanden onbruikbaar - zelfs als het product niet gebruikt kan worden omdat hij voor reparatie weg is, of omdat hij niet oplaadt wil de helpdesk van vodafone er niets aan doen.

Heb jij ook een Vodafone Smart II Zwart (Vodafone-prepaid)?

Het spijt me zeer, maar je kan de service van de MM niet als minpunt van het product zien. De laadkabel is gewoon een productiefout en moet hersteld worden. De hoeveelheid ruimte had je vantevoren kunnen zien
De hoeveelheid ruimte is een probleem en zou niet hoeven te worden voorzien door de gebruiker. Het gaat alleen om de updates van alle niet-verwijderbare standaard software, helemaal als het apparaat af en toe crashed zonder een aantal van deze updates.

Als de review/tekst als totaalplaatje van een product bij MM niet geplaatst kan worden, verwijder hem dan maar. Het minpunt heb ik weggehaald mbt MM.
Te weinig ruimte ? de enige "niet Samsung" smartphone van onder de 100 euro met een geheugen kaartje van 2 gb, waarvan deze Samsung's 2.7 gb hebben.
En een groter geheugen kaartje van 4 gb kost tegenwoordig ook haast geen drol meer.
Het interne geheugen is 126mb en bijna alles aan updates en software komen hier op en zijn niet te verplaatsen. Je moet ervoor kiezen om enkele updates niet te installeren anders kan je er geen app opzetten. Er zijn maar weinig dingen die je naar de SD kaart kan verplaatsen.