Creative WP-350 (Zwart) Review

bluf98 23 januari 2013, 898 views

Creative WP-350 (Zwart)

Pluspunten

• goede prijs-kwaliteit verhouding;
  • solide;
  • sterk dynamisch maar helder geluid met veel toon definitie;
  • universeel goed compatible: paired met alle mogelijke BlueTooth apparaten.

Minpunten

• indien de BT-W1/WP-350 set in Windows onder Sound/Recording-tab ook als device wordt geactiveerd, dan veranderd de WP-350 van een HiFi 'AptX' koptelefoon in een LowFi 'SBC' audio headset. Feitelijk switched Windows dan onder water van de 'HiFi' AptX naar 'SBC' codec. Dit is om bandbreedtte vrij te maken om via ingebouwde mic ook te kunnen praten tijdens b.v. een Skype- of chatsessie. Onder de AptX codec is de mic namelijk uitgeschakeld. M.a.w. als je in Windows via deze koptelefoon 'HiFi' geluid wenst, dan moet je het 'Creative Bluetooth Audio W1' device dus UITschakelen (zie plaatjes). Helaas laat Windows je nergens zien welke codec (AptX/SBC) actief is... je kunt het verschil wel goed horen!
  • na een uur gebruik wordt het wat broeierig onder de oorschelpen.
  • door de druk die de vrij kleine dunne kussens uitoefenen op de oren, neemt draagcomfort voor brildragers na enige tijd aanzienlijk af (pijnlijk). Ze rusten namelijk zelfs bij kleine oren op, niet om, de oorschelpen.

Fijne lichte headset met veel functies die met bijna elk BlueTooth apparaat Plug 'N Play is te gebruiken.

Hierbij nog een aantal opmerkingen en +/- punten aanvullend op de goede review van 'JoostSlager'.

Tijdens het gebruik kan je eenvoudig switchen tussen de WP-350 en meerdere BT enabled devices in dezelfde ruimte: ik sluit hem b.v. moeiteloos aan op onze plasma TV, iPhone 4S of iPad2 nadat ik er net mee heb zitten gamen op de Windows7 PC. Aansluiting op PC gaat via de BT-W1 USB dongle. Samen met deze kleine dongle krijg je via de AptX codec werkelijk prachtige Audio. Zowel voor gamen als muziek.

Het draagcomfort is het enige wat heeft geleden onder het comprimis om van de WP-350 een mobiele HiFi beleving te maken. De keerzijde van hem klein en licht te maken neem ik op de koop toe! ;)

Heb jij ook een Creative WP-350 (Zwart)?